Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Ante2
Laminerade rutor finns inte alls till V40. Enligt Volvo så är efterfrågan för liten för att erbjuda detta på småbilarna.
När det gäller bärkassehållare så finns dom i ovankant på lastgolvet när du fäller upp det. Funkar kanon!
VolvoBengan skrev:Har beställt en ny bil.

V40 CC D4 Summum.

Automat.
Ice white.
Intropaket.
Exteriört stylingpaket.
Dekorlist bak. (stötfångaren under bakluckan)
Sportspoiler bak på luckan, den med tre fenor på.
18" Mefitis mörkgråa.
16" Continental vinterdäck på Geminus alu.fälg.
VOC.
HP med 7" skärm.
Stänkskydd fram.
Mörkt tonade rutor.
12v uttag bagaget.
Nätficka sidomonterad bagage.
Borttagning emblem baklucka.

Så, vad har jag missat att lägga till som är ett MÅSTE!?

En sak jag ångrar att jag inte tog på min V40 är det Volvo kallar "teknikpaketet". För ynka 5900 får du inte bara fler högtalare (8 st istf 4 st) med bättre ljud och kraftigare förstärkare, "high performance" - du får också Keyless Drive vilket är skönt, men framför allt får man Bluetooth inbyggt i bilen för handsfree samtal/musik etc. Ångrar det bittert ;-//
Avuriel skrev:Ställa matkassarna emot funkar det jättebra för, dock hänga upp dom vet jag inte. Det finns inga krokar på det fällbara golvet vad jag vet. Däremot så har du två krokar i bagaget på höger och vänster sida på inredningspanelen högt upp.

Jag använder det mest i syfte av att kunna stoppa undan grejer utan att det åker runt i bagaget, då även småsaker under med golvet nere.
Som andra redan nämnt...
Jo det finns det, tre stycken. De är så fiffiga att man inte märker dem - När man viker upp golvet blir gångjärnen till hållare för t ex matkassar... :)

PS, håller också med om att dubbelgolvet är ett måste för massa småprylar :D
Användarvisningsbild
av Avuriel
tedsvensson skrev:
Avuriel skrev:Ställa matkassarna emot funkar det jättebra för, dock hänga upp dom vet jag inte. Det finns inga krokar på det fällbara golvet vad jag vet. Däremot så har du två krokar i bagaget på höger och vänster sida på inredningspanelen högt upp.

Jag använder det mest i syfte av att kunna stoppa undan grejer utan att det åker runt i bagaget, då även småsaker under med golvet nere.
Som andra redan nämnt...
Jo det finns det, tre stycken. De är så fiffiga att man inte märker dem - När man viker upp golvet blir gångjärnen till hållare för t ex matkassar... :)

PS, håller också med om att dubbelgolvet är ett måste för massa småprylar :D
Haha, jo jag hade tydligen fel där, det är visst tre stycken stabila hakar på gångjärnen. Har bara inte tänkt på dom alls då jag inte nyttjat dom än...
Jag tackar för alla svar och kommer lägga till högt lastrumsgolv... :D

V40 går ej heller få laminerade rutor till hos fabriken, fick svar av ÅF idag via Volvo i GBG :cry:

Blir väl denna då? https://www.bildelsb[…]

Har sett varianter när man placear celler oc[…]

Trasig Renault Scenic

Ventiltätningar och ventiler på plats. […]

Hejsan. Jag har nog samma problem. Får sign[…]