Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mustang64
Har varit i kontakt med Volvo i Göteborg som säger att det inte hjälper med den stylingsats som finns att köpa till.
Enligt Volvo Kundsupport skickades mina synpunkter vidare till konstruktionsavd. vad nu det kan ge.
Om fler av de missnöjda V40-ägarna skickade sina klagomål till Volvo så kanske konstruktörerna och testarna inte minst kunde ha bättre koll på detta i sina vindtunnlar. Man får hoppas att det blir bättre på de efterföljande modellerna. Kanske det dyker upp något användbart tillbehör också vad det lider.

D3 Momentum
av kidu
Tilbakemelding fra Volvo Norge:

He igjen,

Har undersøkt og Volvo har ingen løsninge for å hindre at bilen blir mindre skitten bak. Kjenner heller ikke til at montering av styling settet vil gjøre at bilen blir mindre skitten.

Mvh
Volvo
av kidu
Sendte samme spørsmål til hovedkontoret i Sverige. Ingen endringer er planlagt ihvertfall.

Hej!

Tack för ditt email. Jag har undersökt din fråga med vår produktplanering och våra tekniska experter. Tyvärr fick jag svaret att ingen sådan åtgärd är planerad.

Med vänlig hälsning

Volvo
av Eivind68
Hva med å montere skvettlapper (stänkskydd)?
Det vil vel fjerne endel av de møkkete dråpene som hvirvles opp bak bilen og som kanskje blir dratt inn mot bakluken av turbulensen?
av mustang64
Hej!!
Det finns ett inlägg från 30/12-12 som säger att det inte gör någon större nytta med stänkskydden.
Kan bara hoppas att Volvos konstruktörer och tekniker tar lärdom av detta och kollar hur det ser ut vid körning i blött och dåligt väglag.
Det lär ju komma en XC40 så småningom och då kan man ju hoppas på ett renare resultat. Om den visar sig bättre är det kanske läge att byta.

Momentum D3
av Eivind68
Ser en på VolvoV40Club forumet sier det hjelper endel, ihvertfall:

"I didn't bother with the winter accessory pack, but found the spray from wet roads obscured the rear window. I fitted a set of mud flaps, purchased as a stand alone accessory, which significantly reduced the problem."
Användarvisningsbild
av Paperboy
Har både stylingpaketet och stylingvingen och det hjälper inte ett skit, bilen blir hur skiten som helst alltså

Har sett varianter när man placear celler oc[…]

Trasig Renault Scenic

Ventiltätningar och ventiler på plats. […]

Hejsan. Jag har nog samma problem. Får sign[…]

Hej! Kul att det gick bra. Hur var det med kabla[…]