Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MartinS
Kul rapport, låter som en fin resa.

/Martin
av perhall
Felkodsläsare - ambitiöst! Har aldrig behövt en sån trots många bilsemestrar och man har ju assistansen som är på plats inom en timma...
Man behöver f ö inte stänga av larmet, bättre att avaktivera kupésensorn så fungerar larmet på utsidan som vanligt... känns tryggare och kan inte vara sämre...
Jag är nog mer van vid höga hastigheter men inte var det något i bilen som gjorde 150 läskigt...? Jag har jobbat mycket i Tyskland och brukar hålla tyskt tempo, det är dock ibland svårt i en D3 eller T4...
PH
av Turku
perhall skrev:Felkodsläsare - ambitiöst! Har aldrig behövt en sån trots många bilsemestrar och man har ju assistansen som är på plats inom en timma...
Man behöver f ö inte stänga av larmet, bättre att avaktivera kupésensorn så fungerar larmet på utsidan som vanligt... känns tryggare och kan inte vara sämre...
Jag är nog mer van vid höga hastigheter men inte var det något i bilen som gjorde 150 läskigt...? Jag har jobbat mycket i Tyskland och brukar hålla tyskt tempo, det är dock ibland svårt i en D3 eller T4...
PH
Nej inget i bilen gör det läskigt, den kändes precis som vanligt, däremot är föraren inte van att pendla i 150+ :P

Ska kolla på det där med kupesensor, tack!
Användarvisningsbild
av Micce1980
StringerBell skrev:
Vojje skrev:
teddysoft skrev: Bör man tänka på nått speciellt inför en resa som denna?
Teckna assistans och köp en felkodsläsare
+ Dubbfria vinterdäck
+ Snökedjor
Och:
+Första hjälpen-kit
+Varselväst (varningsväst) en till varje person i bilen
+Reservlampor
+Böter på att få tom tank på autobahn i Tyskland. Så tanka senast när mätaren når 1/4 så slipper ni förhoppningsvis stå med tom tank om det blir långa köer. Det händer ju då och då.

Men även:
+Ha varningstriangeln lättillgänglig i bagaget

Edit:
Kör man på vägar med hög hastighet är det bra att säkra skidorna med ett eller flera säkerhetsbälten. Vira förslagsvis en gammal tröja om skidorna så att de vassa kanterna inte ligger och nöter på bältet.

Volvo V70n 2006a gäller det. Märkte att[…]

Varningen om åldrat bränsle kommer n&[…]

Volvo VIDA till Android?

Hej Är det någon som har VIDA på […]

Dra ut dom bara vid demo ,vid mont,tryck i dam bar[…]