Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Avuriel
#702758
Jag har Mannan för sommar och Matres för vinter. Tyckte det var en bra balans mellan pris, storlek och utseende.
Användarvisningsbild
av Ante2
#702768
Jag har Mannan på vinterdäcken 205/50/17" Dubbfria Continental.
Sommardäcken på Midir 17"
av hasofy
#702785
Mannan på V40 är grymt fina, jag har de för sommaren.

Midir är riktigt läckra, de fanns inte att välja till V40 här, så jag funderade inte på de, vilket jag borde ha gjort.

Matres är vänliga mot plånboken och ger bra komfort under vintern som sextontummare. Kom precis tillbaka från en runda på stan i 225/45 på Segomo, de känns något hårdare än 205/50 på Mannan och är lite mer spårkänsliga, men de har riktigt bra väggrepp, åtminstone på torrt väglag. Jag hade sextontummare på min Peugeot 406 Coupe och tänkte då och då på att de var lite för små för bilen, hade samma känsla när jag kollade på V40n på Matres hos Volvo. Ville därför ha sjuttontummare, för en balans mellan komfort och prestanda/utseende. Segomo är också något snyggare än Matres designmässigt enligt mitt tycke och jag fick rabatt på Segomo, så jag valde dessa, trots lite sämre komfort och högre pris. Men jag kan inte neka att jag funderade på Matres, för komfortens och prisets skull.
Inpassning

Verkar lite si och så med passformen ibland […]

Funkar denna adapter?

Jag undrar också det. Jag har samma stereo n[…]

Fläkthelvete

Det är samma fläktvinande under laddning[…]

Volvocarsretail har nya V90 Cross Country B5 bensi[…]