Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Eivind68
Hei, jeg er nordmann på jakt etter en ny bil og har prøvekjørt V40 D2 og nye Mercedes A klasse. Likte begge godt, synes A klassen gikk litt stillere, men Volvoen er tøffere :)

Men er et par ting jeg lurer på.

Diesel bråker mer og det er jo også snakk om forbud i Oslo på enkelte dager, så jeg tror det er bedre med bensin for meg. Dessuten kjører jeg mindre turer på rundt 15 KM, det er kanskje ikke så bra for dieselbiler siden de trenger endel lengre turer for å rense filteret ordentlig?

En T3 med 150 hester koster i Norge 50 000,- mer enn D2, tror dere V40 vil komme med en mindre T2 bensinmotor snart?

Hvordan er automatgiret til Volvo (kommer til D2, og kanskje til T3 snart?), er det samme som på de større modellene?
av kidu
Jeg valgte T3 av den grunn at jeg ikke ville ha en bil som jeg muligens ikke kunne bruke pga kjøreforbud enkelte dager. V40 er definitivt tøffere enn A klassen, og T3 er også stillere enn D2.
av Eivind68
Ja, det og at den blir raskere varm om vinteren er gode argumenter for en T3. Det at den koster 50 000,- mer enn D2 i Norge er et argument mot, ganske utrolig siden det virker som de koster omtrent det samme i Sverige?

Men tipper mye av prisen er pga de ekstra hestekreftene som jo selvsagt blir tungt beskattet i Norge, så en T2 med ca 120 hester ville vært perfekt for meg.
av Raymond
50.000,- forskjell? På basmodellen er det hos oss (Volvoforhandler i Norge) kun 25.000,- i foskjell sist jeg tittet. Fikk satt opp et leasingforslag, og der utgjorde forskjellen på D2 og T3 ca 400-500,- måneden.
Användarvisningsbild
av Avuriel
Eivind68 skrev:synes A klassen gikk litt stillere, men Volvoen er tøffere
Vad betyder stillere för oss svenskar som inte kan all norska så bra.
av Eivind68
Raymond skrev:50.000,- forskjell? På basmodellen er det hos oss (Volvoforhandler i Norge) kun 25.000,- i foskjell sist jeg tittet. Fikk satt opp et leasingforslag, og der utgjorde forskjellen på D2 og T3 ca 400-500,- måneden.
I følge prislisten som ligger ute på den norske hjemmesiden så koster D2 i basis 256 800,- og T3 306 800,-, så det er en formidabel forskjell.

I dette forumet så ligger det ute noen tidlige svenske priser fra før lansering, og der koster de vel omtrent det samme.

50 000,- for 35 hester ekstra er altfor mye syns jeg.
av Eivind68
TobbeL skrev:
Avuriel skrev:
Eivind68 skrev:synes A klassen gikk litt stillere, men Volvoen er tøffere
Vad betyder stillere för oss svenskar som inte kan all norska så bra.
Tystare?

http://translate.google.se/#no/sv/stillere
Ja, tystare :)

A klassen hadde litt mindre vindstøy syns jeg, og du sitter lavere i den enn i V40, og det liker jeg. Men interiøret er finere i V40, og den er bedre å kjøre.
Begge bilene er litt for harde i fjærene etter min mening, men jeg kan nok leve med det.

En svenske jeg kjenner sier at man kunne velge laminert glass til andre Volvoer som et tillegg så de ble stillere, men det virker ikke som det er å få til V40?
Högt motorljud

Köp en skiva till motorhuven. IMG_1818.jpeg[…]

Du skriver B230. Är det en A eller K och den […]

745 -88B med 16V motorn. IF Skadeförsäk[…]

Jag har Steg 4 i min V70 D4 AWD 2015. Om du vill h[…]