Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Avuriel
#698647
Finns det något ni hade önskat ha mer till en V40?
Något som saknas? Något som kunde varit annorlunda?

Jag börjar...

Värme i ratten är något jag hade önskat ha, då jag vet att dom flesta Medel-Premium bilar kan erbjuda detta i dagens läge.
Större utbud av snygga orginal fälgar, större utbud av storlekar till dessa också i både bredd och diameter.
Användarvisningsbild
av jajoxc60
#699069
En riktigt bra stereo. Fina högtalare med bra upplösning, starka slutsteg som orkar driva grejerna och en huvudenhet som möjliggör att stänga av alla surroundfunktioner och köra ren stereo. Det låter mycket om premium sound, men det saknar inlevelse och känsla. Och det låter inte snyggt...

Avsaknad av premium gäller iofs hela bilen. Den kunde vara lite bättre ihopskruvad och mindre plast. Den är trots allt inte gratis.

/ j
Användarvisningsbild
av Avuriel
#699137
Spoiler »
Jag håller med dig helt angående stereon. För teknikpaket premium 16900 SEK så skulle det varit mycket bättre grejer för den pengen.
Däremot så upplever jag bilen i helhet som premium i allra högsta grad. Finns dock mycket som kan bli bättre. Men det gör det med ''Premium'' jättarna också. BMW, Mercedes, Audi, Lexus, etc.. På många sätt är denna Volvo faktiskt bättre än dessa konkurrenter tycker jag.
Senast redigerad av 1 Lövet, redigerad totalt 0 gånger. Anledning: inte citera hela föregående inlägg...
av hasofy
#700032
Möjlighet att ställa om standardinställningen på displayen, helst till Trip Statistics. Värdefull information och snygg grafik. Jag är lite trött på att bläddra till den efter att ha startat bilen. Kanske finns den möjligheten, men jag har inte hittat hur man ställer om standardinställningen, som jag inte tycker om.
Inpassning

Verkar lite si och så med passformen ibland […]

Funkar denna adapter?

Jag undrar också det. Jag har samma stereo n[…]

Fläkthelvete

Det är samma fläktvinande under laddning[…]

Volvocarsretail har nya V90 Cross Country B5 bensi[…]