Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#692025
Hej, någon som jämfört de olika stereopaketen?
Mest intresserad av Orginalstereon vs High Performance.

5" vs 7" på High Performance - vad vinner man på att gå upp till 7"? Enbart större skärm eller?

Och kan man bara se DVD om man står stilla med High Performance/DVD? Kan man komma runt denna begränsning?
av Droopy
#692036
Har endast lyssnat på HP i V40 och det tyckte jag lät helt ok.

Du kan endast se på DVD när bilen står stilla, har sett "burkar" till v60 och 70 för att kringgå detta, dok inget till V40....ännu.

Och ska du ha DVD blir det per automatik 7".
av Koloss
#693904
Orginalstereo är väldigt ovanlig. Det verkar som att HP har blivit orginal, då den (tror jag) ingår i momentum och uppåt. Även i Kinetic-bilar verkar det som att nån typ av paketerbjudande gör att det oftast är HP. I alla fall när det gäller V60. Tror inte jag sett en enda V60 varken på blocket eller hos handlare som har lägre än HP.

Hur som helst, det enda jag vet säkert är att HP i V40 låter katastrof jämfört med HP i V60.
Vad jag är nästan lika säker på är att Premium i V60 är sämre än HP i V60, vilket du kan läsa en del om här:

http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 70&t=68685

Hur som helst, gör som jag, tillverka lite högkvalitetsMP3 i 320 och ta med ett USB-minne (volvo stödjer inte FLAC) till handlaren och jämför.
av Droopy
#694012
Koloss skrev:Orginalstereo är väldigt ovanlig. Det verkar som att HP har blivit orginal, då den (tror jag) ingår i momentum och uppåt. Även i Kinetic-bilar verkar det som att nån typ av paketerbjudande gör att det oftast är HP. I alla fall när det gäller V60. Tror inte jag sett en enda V60 varken på blocket eller hos handlare som har lägre än HP.

Hur som helst, det enda jag vet säkert är att HP i V40 låter katastrof jämfört med HP i V60.
Vad jag är nästan lika säker på är att Premium i V60 är sämre än HP i V60, vilket du kan läsa en del om här:

http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 70&t=68685

Hur som helst, gör som jag, tillverka lite högkvalitetsMP3 i 320 och ta med ett USB-minne (volvo stödjer inte FLAC) till handlaren och jämför.

hade mig mig en sticka med 320is mp3or då jag provspelade i V40in, då den stod i hallen kund jag inte kräma på men på normal lyssningsvolym tyckte jag det lät helt ok, V60 HP låter dok bättre, det håller jag med om och på PS systemen spelar det ingen roll hur bra Q man har på låtarna för Audyssey förstör ljudbilden totalt. Du kan kräma på mer med PS och det dunkar så in i he*... men ljudbilden är kass, tycker jag
av Koloss
#694177
Droopy skrev: hade mig mig en sticka med 320is mp3or då jag provspelade i V40in, då den stod i hallen kund jag inte kräma på men på normal lyssningsvolym tyckte jag det lät helt ok, V60 HP låter dok bättre, det håller jag med om och på PS systemen spelar det ingen roll hur bra Q man har på låtarna för Audyssey förstör ljudbilden totalt. Du kan kräma på mer med PS och det dunkar så in i he*... men ljudbilden är kass, tycker jag
Vi är rätt nära varann i uppfattning här. Även om jag tillskriver skillnaden mellan v40 och v60 större vikt.

Eftersom det med 99% sannolikhet är samma elektronik i båda bilar, så torde skillnaden bestå av högtalarna och kupen.
Men skillnaden är så stor att jag misstänker ändå att nåt är gjort med elektroniken. Det enda som är säkert där är att har man HP i v60 så har man också bluetooth. Det har man inte i V40.

PremiumSounds digitala rumskorrektion är ett totalt ultrafiasko. Låter skit, och volvo fattar inte ett piss av kritiken. Hur svårt ska det vara att tvinga leveratören att fixa en uppdatering som tillåter ren 2-kanal?

Men mina referenser till andra bilar sträcker sig endast till Passat och A4. V60 HP spöar Passat någorlunda lätt. PS i volvo är dock sämre än Passats standardanläggning. Möjligtvis lite mer "hifi" i PS, men bättre musik i passat. Audi A4 MY11 med mellanstereon är bättre än Volvo, med god marginal. Också 100 papp dyrare, så det blev Volvo.
Bromsstorlek S90 B4-21

Hej, Någon som VET vad det sitter för […]

Gillar inte diesel så skulle tänka att […]

Inbillar mig att hjulen sitter långt in […]

Den startar nog utan glödstift. Står EG[…]