Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av BlackbirdCaD
#691538
ricopet skrev:Roade mig med att försöka översätta Ante2:s spec i en Audi A3, fick fram att motsvarande Audi A3 skulle kosta ca 378.500 SEK före rabatter.
Byggde en A3 2.0 TDI S tronic med diverse paket o options så att den skulle motsvara Volvon.
Trots detta har Volvon utrustning som inte går att få i A3:an, tex Baksätesvärme. Vet inte om jag är superblind men kan inte hitta El-stol till Audin...

Hursom. Tycker inte prisskillnaden är småpengar mellan A3:an och V40:n. (378.500 <=> 330.000).

Audin är alltså nästan 15 % dyrare...

MVH/
Du har byggt helt fel om priset blev 378.500
Jag glömde backkamera tjafset förut men detta kom jag fram till:
http://imageshack.us/a/img194/5293/31756629.png
http://imageshack.us/a/img801/1571/a32w.png

Denna konfiguration är den enda som är lite dyrare än motsvarande V40.
Men de flesta andra konfigurationer är lika dyra som motsvarande V40.
av ricopet
#691544
BlackbirdCaD:
Okej kanske tog någon extra option som var "onödig".
Men du verkar inte räknat in något form av exteriört stylingpaket tex.
Baksätesvärme
Volvo On call, motsvarande deras Applösning?


I vilket fall som fick ju du en summa på 359.000, vilket är betydligt mer än 330.000 (inte 12.000 iaf...)

Sedan är det ju tycke och smak vilken bil man väljer, faktum är att kvalitetskänslan i V40:n är överlägsen tidigare Volvobilar.
Skall man gå på pris/utrustning är det ett faktum att Volvon är billigare än motsvarande Audi, även om den differensen har minskat jämfört med tidigare modeller.
av BlackbirdCaD
#691549
ricopet skrev:BlackbirdCaD:
Okej kanske tog någon extra option som var "onödig".
Men du verkar inte räknat in något form av exteriört stylingpaket tex.
Baksätesvärme
Volvo On call, motsvarande deras Applösning?


I vilket fall som fick ju du en summa på 359.000, vilket är betydligt mer än 330.000 (inte 12.000 iaf...)

Sedan är det ju tycke och smak vilken bil man väljer, faktum är att kvalitetskänslan i V40:n är överlägsen tidigare Volvobilar.
Skall man gå på pris/utrustning är det ett faktum att Volvon är billigare än motsvarande Audi, även om den differensen har minskat jämfört med tidigare modeller.
De exteriöra stylingpaketen går inte att jämföra.
På Volvon ändras bara sidorna och bakdelen.
På Audin ändras hela bilen runt om+spoiler+dimljus+instegslist

När jag väljer samma motor och automatlåda, och lägger sen till de saker som jag skulle välja ifall jag köpte bilen, alltså saker som är "måste" för mig, så blir bilarna exakt lika dyra.

Den startar nog utan glödstift. Står EG[…]

Hej, Jag är inte så insatt i hur st&ou[…]

Stort tack för dina inlägg Cotag. 👍🏻 En […]

Elpriset

@lennarte Det är i smartmätaren du[…]