Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av mobe
Undrar om det räcker att man väljer High Perfomance stereon för att kunna streama musik med blåtand eller om det är något annat som måste läggas till?
Senast redigerad av 1 mobe, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av mstrandbo
Jeg streamer med b,åtann med mitt High performance-anlegg, forøvrig veldig fornøyd med lyden.
Var vel en tecnich-pakke jeg har valgt, 7" skjerm og multimedia.
Användarvisningsbild
av Avuriel
Jag valde Teknikpaket Premium Multimedia, Helt klart värt det! Det ljudet är utan dess like. :-O)
Användarvisningsbild
av Mawa71
Avuriel skrev:Jag valde Teknikpaket Premium Multimedia, Helt klart värt det! Det ljudet är utan dess like. :-O)
Håller med! Något har dessutom hänt med bilden under veckan.. Inte nog med att den helt plötsligt verkar dra mindre soppa, ljudet har gått från kanonbra till ruggigt grymt. Och det sjuka är, jag har inte ändrat på några inställningar på stereon och jag kör som jag brukar. :roll: :shock: ??:-/
Användarvisningsbild
av Avuriel
Mawa71 skrev:
Avuriel skrev:Jag valde Teknikpaket Premium Multimedia, Helt klart värt det! Det ljudet är utan dess like. :-O)
Håller med! Något har dessutom hänt med bilden under veckan.. Inte nog med att den helt plötsligt verkar dra mindre soppa, ljudet har gått från kanonbra till ruggigt grymt. Och det sjuka är, jag har inte ändrat på några inställningar på stereon och jag kör som jag brukar. :roll: :shock: ??:-/
Mycket skumt det där. Den kanske börjar bli inkörd? :P Men ljudet... BRUTALT! Att sitta och njuta gör hela min dag! :-DD

Jag har märkt också att Volvo ändrat på beskrivningen om Premium, det är 12 högtalare nu. Det var ju bara 10 när jag beställde. Undrar om det är samma högtalare då? För mina orkar fortfarande inte med att jag höjer max, Anläggningen är för stark. Väntar fortfarande på svar om det dock.

Kanske är för det bästa att jag inte kan höja max, för min hörsel kommer gå sönder före högtalarna. :-O) HAHA
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
mobe skrev:Undrar om det räcker att man väljer High Perfomance stereon för att kunna streama musik med blåtand eller om det är något annat som måste läggas till?
Jag tror det räcker med High Performance 5", annars är det nog High Performance cd 7" som gäller.
av midnightrambler
Mawa71 skrev:
Inget konstigt med det. Framför allt högtalare behöver sin inkörning innan dom presterar som bäst. Det tar ett antal timmar och det ät rätt stor skillnad på sprillans nya och helt inkörda. Även elektronik förbättras hur konstigt det än verkar.
av vicster
mobe skrev:Undrar om det räcker att man väljer High Perfomance stereon för att kunna streama musik med blåtand eller om det är något annat som måste läggas till?
Jag citerar följande från Volvos hemsida

"...Streaming av ljud
Med den integrerade Bluetooth®-tekniken möjliggörs trådlös kommunikation och strömning av musikfiler. Anslut helt enkelt din Bluetooth®-kompatibla mobiltelefon till ditt audiosystem och njut av de musikfiler du har sparade i telefonen. Låtar och artister visas på den integrerade färgskärmen. Gäller för audiosystemen High Performance, High Performance Multi Media och Premium Sound Multi Media."

Alltså gäller det alla 3 High Performance-anläggningar (5", 7" CD, 7" DVD) :D
Högt motorljud

Köp en skiva till motorhuven. IMG_1818.jpeg[…]

Du skriver B230. Är det en A eller K och den […]

745 -88B med 16V motorn. IF Skadeförsäk[…]

Jag har Steg 4 i min V70 D4 AWD 2015. Om du vill h[…]