- mån 14 jul 2025, 14:51
#1613257
Men de måste ju inte vara relaterade till ljudet..
Skulle det vara subframe som är ute på egna utflykter så lär du behöva järnspett eller kofot för att provocera fram rörelsen.
Att rycka i hjulet lär inte räcka, hela motorns vikt står ju på subframe.
Och står andra sidans framhjul kvar på marken så håller det fast subframe i samma position via länkarmen.
Kanske bättre att låta bilen stå på hjulen och i stället försöka knuffa karossen i sidled?
Edit: Är hjulbultarna original? Är dessa utbytta till aningen längre sådana så skulle de kunna slå i saker på styrspindeln.. Lite axiellt glapp finns säkert i lagret så i sväng blir det möjligen mer kris än vid färd rakt fram..
klacken skrev: ↑mån 14 jul 2025, 14:47 Men det kan ju inte orsaka skrapmärkena som förövrigt ser färska utSå sant![]()

Men de måste ju inte vara relaterade till ljudet..
Skulle det vara subframe som är ute på egna utflykter så lär du behöva järnspett eller kofot för att provocera fram rörelsen.
Att rycka i hjulet lär inte räcka, hela motorns vikt står ju på subframe.

Kanske bättre att låta bilen stå på hjulen och i stället försöka knuffa karossen i sidled?

Edit: Är hjulbultarna original? Är dessa utbytta till aningen längre sådana så skulle de kunna slå i saker på styrspindeln.. Lite axiellt glapp finns säkert i lagret så i sväng blir det möjligen mer kris än vid färd rakt fram..
V70 Mk 1 (P80) -00, sen ny. 65400 mil, borde väl kunna gå 100k. What could possibly go wrong? Oops..
Ny kupefläkt monterad, nytt batteri inköpt 

