JohanES skrev: ↑mån 28 okt 2024, 09:26
Tack för svar! Om jag tolkar dig rätt så innebär R-design ALLTID att bilen har sportchassi?
Skiljer något om det är en Cross Country som har R-design jämfört med vanliga V40?
Från fabrik finns ingen V40 Cross Country har utrustningsnivån R-Design. Samma sak gäller de andra Cross Country-versionerna av exempelvis S/V60, nya V60 och V90. Därtill finns en väldigt många olika utrustningsnivåer (med subnivåer) för just V40 Cross Country som delvis baseras på årsmodell. Några av dem är Kinetik, Momentum, Your Momentum, Summum, Business, Business Advanced, Business Advanced Pro, Pro, Plus, Advanced Edition, Pro Edition, Ocean Race och så vidare. Mitt tips är att inte leta efter en specifik utrustningsnivå då de med samma benämning ändå alltid skiljer sig åt, leta istället efter den utrustning du önskar att bilen ska ha - oavsett hur utrustningsnivån benämns.
V40 har liknande utrustningsnivåer men här tillkommer tre som inte finns till V40 Cross Country; R-Design, Carbon Edition och Inscription. Utöver de tre kan man enklast summera resterande som Kinetik och Momentum. Kinetik innebär uppenbar grundutrustning medan Momentum är ett steg upp. R-Design är samt känns mer påkostad och fokuserar som bekant mer på de mer sportiga egenskaperna en V40 kan erbjuda. Carbon Edition tar sportigheten några steg längre och erbjuder en del unik utrustning. Inscription ger en mer sofistikerad känsla med ett ljust och mer klassiskt designspråk.
V40 och V40 Cross Country kan upplevas som en djungel gällande utrustningsnivåer (samma sak gäller motorvalen), därav mitt tips att leta efter exemplar som uppfyller dina krav och i bästa fall även provköra olika versioner.