Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tompamannen skrev: tor 18 jul 2024, 20:21 Nån som vet om kupefilter ingår i originalservice classic? Motorolja, oljefilter osv. är uppspecat på fakturan men det står inget om kupefilter. Servicen kostade 3495:-. Bilen är en V40 D3-17.
nej det ingår ej. det är "utöver" originalservice classic. så räkna med cirka ~800-1000kr extra.
kostnaden har ökat med cirka ~700-800kr för samma "service classic" sedan 2019.. Jag gissar att den största kostnaden ligger på motoroljan där dom tar 250-300kr/l.. + arbetskostnad.

Kollade min "classic-faktura" från 2019(som jag servade sist) då kostade det 2725-2775kr. (inget kupéfilter).

då bilen redan passerat 11år+ så lämnar jag bara in hos min lokala verkstad som jag enbart betalar arbetskostnad och lämnar material i bilen så fixar dom för 500kr.

Sedan såg jag Derank där han länkade 3 olika "servicar".. som inte fanns några år tillbaka men som jag antar blev inlagd nyligen eller <6mån.
ja, det är nya alternativ vet ej när de kom, jag band dok mitt ytterligare 3år för 2år sedan och har en service kvar nästa år så jag kör på de gamla villkoren, men de bytte inte mitt kupefilter förra servisen i aprill, de h'nvisade till de nya alternativen. Jag mailade över avtalet jag tecknade och vips fick jag en tid för byte av kupetilter, det är bytt på varje service, numera får man en länk man ska checka in och välja till en massa saker, om man vill, bla kupefilter

Är v70 d2 2013

Halvljus

Har ingen felkodsläsare. Problemet start[…]

Brukar inte Volvo ha damasker till drivaxlarna upp[…]

5 månader = backjobb reklamera och ge dig in[…]