Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av erikvolvo
Hej,
Jag har en Volvo V40 Cross Country D4 2014.
Ifrån ingenstans så gick det inte att starta bilen. Fick igång den med hjälp av startkablar och en annan bil, då gick den perfekt och var inga konstigheter. Körde även runt 2 timmar efter detta men så fort jag stängde av den så gick den inte att få igång igen utan hjälp av startkablar, för då går det perfekt.
Har försökt ladda upp batteriet med en CTEK Batteriladdare men det hjälper inte, det fungerar alltså bara att få igång den med startkablar och då går den perfekt tills jag stänger av den.

Är det batteriet som är kasst och behövs bytas eller har ni några bra tips på saker det kan bero på?
Tack på förhand!
Jag som inte kan mycket om bilar har bara en fråga om detta.
All elektronik fungerar ju som den ska, jag kan sitta med tändningen på i timmar med lampor, radio osv på.
Om batteriet är slut, hur går det till att all elektronik fungerar då?

En annan fråga, behöver jag byta till ett AGM batteri eller kan jag ta den billigare versionen av batteri? Jag har alltid haft "start stop" funktionen avstängd och har inte planer att börja använda den heller. Kan det bli några andra skador om jag tar ett "vanligt" batteri?

Den var inne på service för cirka 2 veckor sedan där dom sa att det inte var några problem med batteriet, är det något dom kan ha skruvat av och sen inte skruvat ihop tillräckligt? Några säkringar som skulle kunna orsaka detta problemet?

Mvh,
Martina

Hade samma på min,var lilla batteriet som va[…]

Här är del 2 också https://youtu.[…]

Problem med värmen på 740

Bytte kylarslangar idag och passade även p&ar[…]

Verkar stämma bra det. Fick just en notis o[…]