Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Det är väl bara SR som sänder radio som ens går att lyssna på ljudmässigt? Reklamkanalerna är ju stenhårt komprimerade och olyssningsbara.
MartinS skrev: fre 02 nov 2018, 18:32 Det är väl bara SR som sänder radio som ens går att lyssna på ljudmässigt? Reklamkanalerna är ju stenhårt komprimerade och olyssningsbara.
Beror väl på vad man vill lyssna på. Jag har till och med lagt in utländska kanaler i favoritlistan, musikkanaler med mindre reklam...
Sen funkar rena musikkanaler också, det finns ju en uppsjö att välja på.
Jag lyssnar på Rockklassiker via TuneIn i högsta kvalitet i bilen och det låter skitbra i jämförelse med samma kanal på radion. Jag delar ut mobilens wifi till bilen och det går åt ca 2GB i månaden med ca en timme lyssnande om dagen.
Har D3 i min nya V60 också. Trevlig och smidig. Var på väg att köpa en V60 T3 i somras men är glad att jag väntade och valde en D3:a istället ;-)
Ja det är en väldigt trevlig motor. Inte extremt snål och inte jättesportig. Men en mycket bra kompromiss. Men jag kör nästan bara till och från jobbet, 8 km varje håll. Det verkar inte räcka enligt försäljaren. Utan den måste blåsas ur 20 minuter i stabil, lite högre fart. Vad har ni att säga om det, ni som kört denna D3:an...?
@TeKå, Det är väl ingen nyhet att diesel bilar behöver längre körsträcka för att rensa ur partikelfilter osv. Så hitta en trevlig omväg hem eller till jobbet och kör den någon 1-2 gånger i veckan så ska det nog inte vara några problem :)
Hade D2 innan i V40:n och den var riktigt snål. Blandad körning runt 0.43 utan att jag behövde snålköra. D3:an har bara gått 120 mil ännu så jag har bar gjort en tankning än så länge. Visade 0.52 på färddatorn och blev 0.54 vid pumpen. Hade då använt parkeringsvärmaren 2-3 h också. Skulle tro att den drar 1dl mer per mil jämfört med D2. På tal om korta körsträckor med diesel. Min egen kör jag 6-7 mil med per dag men jobbets bara några km. Har inte haft några problem med den och den är från -06. Någon gång per år måste jag köra en längre sträcka för att den varnar för sotfilter. Givetvis inte optimalt att bara köra småsträckor med dieselbil men på jobbet har det funkat. Det är visserligen ingen D3 men en 136 hk 5cyl . Går fortfarande extremt fint efter 12 år 😉

Hittade kompletta motorer på AliExpress f&[…]

Hur har det gått med detta? Har samma grunds[…]

Han slirade inte så länge för jag […]

Reparera läckande AC

Jo precis. Anslutningarna kan sitta fast och r&oum[…]