Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Supes
Sambon låste upp bilen med appen och inte med nyckeln för att hämta en sak, och låste sedan med appen. So far so good inga problem alls, sedan får jag ett meddelande på appen om att bilen är upplåst... dock inte vilken dörr. Så jag går till bilen och där märker jag att det är förardörren som som inte är låst. Försöker låsa men det går inte, varken med appen eller nyckeln. Tänkte kolla om detta har hänt er. Ska lämna in den så fort jag kan imorgon.
av Henkan
Öppna och stäng alla dörrar plus bakluckan, testa sen att låsa igen. Det är väl bakluckan som låses upp med appen, sen när man öppnar den låses dörrarna upp. Bakluckan kanske inte blev ordentligt stängd.

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk
av Supes
Henkan skrev:Öppna och stäng alla dörrar plus bakluckan, testa sen att låsa igen. Det är väl bakluckan som låses upp med appen, sen när man öppnar den låses dörrarna upp. Bakluckan kanske inte blev ordentligt stängd.

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk
Jag har testat att göra så men det går inte att låsa den överhuvudtaget.
Nu är den hos svärföräldrarna, vågar fan inte ha den här olåst över natten haha.
Får kolla med verkstaden imorgon vad det är för fel.
av Supes
Åkte och lät en tekniker ta en snabbtitt på dörren, då de inte hade några tider nu denna vecka. Han visste inte vad problemet var, hade aldrig haft det problemet innan... men det har löst sig nu ändå. Jag låste dörren med den löstagbara nyckelbladen och efter det så funkar allt nu. Går att låsa med nyckeln och appen nu. Dörren måste ha frusit fast, men bilen ska in för en kontroll ändå. Haft problem med den dörren innan.
av mattiasv60
En nyfiken fråga:
Varför fipplar du/ni med att låsa upp/låsa bilen med Volvo on Call ? Är det inte enklare att använd nyckel/fjärr än att öppna on Call, knacka in lösenordet och sen få öppna via bagageluckan ???
Sen skall det naturligtvis funka om Volvo nu försett bilen med denna funktion. Hoppas det löser sig eller att problemet inte kommer tillbaka.
/M
av Supes
mattiasv60 skrev:En nyfiken fråga:
Varför fipplar du/ni med att låsa upp/låsa bilen med Volvo on Call ? Är det inte enklare att använd nyckel/fjärr än att öppna on Call, knacka in lösenordet och sen få öppna via bagageluckan ???
Sen skall det naturligtvis funka om Volvo nu försett bilen med denna funktion. Hoppas det löser sig eller att problemet inte kommer tillbaka.
/M
Tror inte appen krånglade alls, utan det är dörren det är fel på :)
Användarvisningsbild
av leiwi
/M
Om man har VOC och lagt upp dom "widgets" som finns till VOC på en startsida i telefonen så är det ofta smidigare att öppna med den på lite distans :D :D :D
Widgets finns för , låsfunktion, värmare , tuta&blinka och fjärrstart av motor.
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Volvo tycker själva att det är en ypperlig funktion om man tex inte vill ha med nyckeln i skidspåret, då kan man lämna nyckeln i bilen och låsa/låsa upp med appen. Bara hoppas att det fungerar då när man ska in i bilen :wink: :-O)
Användarvisningsbild
av svergie2
/M
Lösenord? Är väl bara att lägga fingret på fingeravtrycksläsaren?

Skickat från min OnePlus 3
av Supes
svergie2 skrev:
/M
Lösenord? Är väl bara att lägga fingret på fingeravtrycksläsaren?

Skickat från min OnePlus 3
Ja precis, funkar fint fint!

Förstår dig. Helt outstanding bil, den […]

Ger fel i expansionsventil eller reglerventil n&ar[…]

Hej, mina säkerhetsinställningar till&ar[…]

På bilderna ser det bra ut men om du vill ta[…]