Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Mini_ice
Har monterat några tillval på min bil, stänkskydd fram samt sensus navigation, högt lastgolv.
Skulle gärna vilja ha med detta på minvolvo.se.

Men detta ska tydligen inte gå att ändra, säger de jag pratat med (säljare, reservdelsnisse, och verkstaden). MEN, min bil hade inte elektrisk motorvärmare eller stänkskydd bak när den lämnade fabrik detta monterades av bilias verkstad veckan innan jag hämtade bilen och detta är med när man går in på minvolvo.se. Så frågan är vem har gått in och kunnat ändra detta? Om det nu inte går?
Användarvisningsbild
av MartinS
Det som står på ordern när du beställer en nybil för tillverkning hamnar där, även tillbehör som monteras av åf. ÅF kan inte lägga in något där.
Användarvisningsbild
av Mini_ice
MartinS skrev:Det som står på ordern när du beställer en nybil för tillverkning hamnar där, även tillbehör som monteras av åf. ÅF kan inte lägga in något där.
Sensus navigation laddades ju in av åf så det borde rimligen hamna där... Tycker det verkar lite luddigt att inte en servicetekniker kan lägga till saker i den listan som är köpta och monterade hos Volvo..
Användarvisningsbild
av MartinS
Mini_ice skrev:
MartinS skrev:Det som står på ordern när du beställer en nybil för tillverkning hamnar där, även tillbehör som monteras av åf. ÅF kan inte lägga in något där.
Sensus navigation laddades ju in av åf så det borde rimligen hamna där... Tycker det verkar lite luddigt att inte en servicetekniker kan lägga till saker i den listan som är köpta och monterade hos Volvo..
Vid nybeställning laddas sensus navi in på fabriken.

Det som hamnar på "min volvo" är BARA det som står på den ursprungliga beställningen av bilen, oavsett om det monteras i fabrik eller hos ÅF. Allt som monteras efter det att bilen beställts hamnar inte där. Enkelt...
Användarvisningsbild
av sura56
MartinS skrev:
Det som hamnar på "min volvo" är BARA det som står på den ursprungliga beställningen av bilen, oavsett om det monteras i fabrik eller hos ÅF. Allt som monteras efter det att bilen beställts hamnar inte där. Enkelt...
Jag eftermonterade stänkskydd, dubbla utblås, lastskydd på bakre stötfångare, efter att jag hämtat ut bilen och
det hamnade automatiskt på "min volvo"

Förstår dig. Helt outstanding bil, den […]

Ger fel i expansionsventil eller reglerventil n&ar[…]

Hej, mina säkerhetsinställningar till&ar[…]

På bilderna ser det bra ut men om du vill ta[…]