Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Mini_ice
Hissade upp bilen idag, använde "mjuk" kudde mellan domkraft och lyft punkten/kanten på bilen, men det skavdes av lite under reds massa, under detta såg det ut att vara ren plåt? Kan det verkligen stämma eller såg jag så dåligt?

Hur som, ska jag köpa vilken random underredsmassa som helst och stryka dit? Eller har ni några andra tips och förslag? Har både rostskyddsfärg och tunnflytande rost skydd hemma. Men vet inte hur mycket man vill kladda när bilen är så pass ny.
Användarvisningsbild
av SebSE
Mini_ice skrev:Hissade upp bilen idag, använde "mjuk" kudde mellan domkraft och lyft punkten/kanten på bilen, men det skavdes av lite under reds massa, under detta såg det ut att vara ren plåt? Kan det verkligen stämma eller såg jag så dåligt?

Hur som, ska jag köpa vilken random underredsmassa som helst och stryka dit? Eller har ni några andra tips och förslag? Har både rostskyddsfärg och tunnflytande rost skydd hemma. Men vet inte hur mycket man vill kladda när bilen är så pass ny.
Jag hade bara bättrat på med tröflytande underredsmassa efter att ha tvättat och torkat ordentligt där. (Så du inte bygger in fukten)

Förstår dig. Helt outstanding bil, den […]

Ger fel i expansionsventil eller reglerventil n&ar[…]

Hej, mina säkerhetsinställningar till&ar[…]

På bilderna ser det bra ut men om du vill ta[…]