Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
Gamla 1.6 T4 FWD är inte det.
Dock sitter det i gamla T4 AWD en 180hk 2.0 5-cyl, ganska tråkig - särskilt ihop med 6-stegs automaten, men får ju några hästar till med polestar.
Nya VEA T4 AWD borde vara ultimat.
Användarvisningsbild
av MartinS
GT-mannen skrev:Finns en V40 CC T5 AWD MY15 till salu i Vallentuna.

https://www.blocket.se/stockholm/Volvo_ ... ?ca=11&w=1
Med analogt instrumentkluster, det är ju så man börjar grina... Men det går väl förvisso att byta ut om jag förstått det rätt.
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
Någon slags Volvo-Bil spec?
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Det är ju digitalt i mitten, tycker inte det är något fel på det instrumentet, värre är ju i en ny BMW som ser typ likadant ut som 2006 årsmodell
Användarvisningsbild
av MartinS
Jag har haft det instrumentklustret i några hyrbilar och det är så tråkigt, grafikens upplösning är verkligen under all kritik. Att dessutom ha det i en T5awd där man kanske vill ha en vettig varvräknare framme ibland, som då inte går, det är ju helmärkligt.
av Dengroth
Jag har en V40 cc T4 AWD My16 VEA Polestar optimerad...

Riktigt rolig bil. bettar gott i asfalten med awd och rätt gott om pulver i maskin. optimeringen gjorde rätt gott den med. Funderade på T5 men det skilde rätt mycket i pris så min plånbok tyckte att T4 var bästa kompromissen av pris och nöjesfaktor. AWD var ett grundkrav..

Jag valde o fylla min med godis internt då jag ser insidan mer än utsidan och inte har nytta av blig bling... så jag stoppade i driver support paket, backkamera summum och stora teknikpaketet...

Rekommenderas varmt !!!

Förstår dig. Helt outstanding bil, den […]

Ger fel i expansionsventil eller reglerventil n&ar[…]

Hej, mina säkerhetsinställningar till&ar[…]

På bilderna ser det bra ut men om du vill ta[…]