Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MartinS
Jag håller inte med om att det är ett bra val, men det är inte ett dåligt :)
Användarvisningsbild
av AndreasThn
MartinS skrev:Jag håller inte med om att det är ett bra val, men det är inte ett dåligt :)
Ok då ;) Har tidigare kört längre per år med Saaben så man måste ju inte ha diesel =)
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
En 2014 5-cyl D3 med automat är absolut ingen snåldiesel. Bekväm däremot!
av intruder1400
W.A.P.E. skrev:En 2014 5-cyl D3 med automat är absolut ingen snåldiesel. Bekväm däremot!
0,5 - 0,6 är väl inte blodigt ! Går väl köra snålare
av semmelman
Diesel betyder väl att det förr eller senare kommer kosta nytt partikelfilter eller?

Personligen skulle jag inte köpa diesel, högre skatt väl? Å högre pris. Å högre motorljud. Å längre tid innan temperaturen stiger. Men jag kör inte så mycket privat. Däremot älskar jag min dieselbil på jobbet, inte jag som betalar den och man behöver inte tanka varje dag, å automat är ju bekvämt om man kör mycket. Men det är klart hittar man en dieselbil som är ett kap så är den ett kap. Tänkte bara att när jag jämför min nya bensin-V40 mot min förra bensin/etanol-golf så utan att räkna på det men känslan vid pumpen är att bensinaren är snålare än golfen trots att den är 20 kusar starkare, men förresten det hänger kanske mer på att v40 är sexväxlad.
av Spark7
semmelman skrev:Diesel betyder väl att det förr eller senare kommer kosta nytt partikelfilter eller?

Personligen skulle jag inte köpa diesel, högre skatt väl? Å högre pris. Å högre motorljud. Å längre tid innan temperaturen stiger. Men jag kör inte så mycket privat. Däremot älskar jag min dieselbil på jobbet, inte jag som betalar den och man behöver inte tanka varje dag, å automat är ju bekvämt om man kör mycket. Men det är klart hittar man en dieselbil som är ett kap så är den ett kap. Tänkte bara att när jag jämför min nya bensin-V40 mot min förra bensin/etanol-golf så utan att räkna på det men känslan vid pumpen är att bensinaren är snålare än golfen trots att den är 20 kusar starkare, men förresten det hänger kanske mer på att v40 är sexväxlad.
bensinarna är dyra med automatlåda. Har bara en budget på 200k.
Ang partikelfilter så skall dom klara en hel livstid om man sköter det snyggt, men frågan är hur många mil en livstid är för en volvo v40.
På en VW hade det nog varit runt 20000 mil.

Förstår dig. Helt outstanding bil, den […]

Ger fel i expansionsventil eller reglerventil n&ar[…]

Hej, mina säkerhetsinställningar till&ar[…]

På bilderna ser det bra ut men om du vill ta[…]