Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av sp1ken
Efter att ha rengjort ratten så lyckades jag, i min iver att få bort alla glansiga ytor, att även få med lite färg på ett område stort som en tumnagel. Detta stör mig något kopiöst, så jag har jagat runt efter en läderfärg för att kunna åtgärda skadan.
Leathermaster i Frölunda kan blanda till färgen om de får färgkoden, men denna tycks vara stört omöjlig att få tag på. Jag började med att ringa direkt till Volvo och pratade med deras support, men allt de kunde få fram var att färgen hette Charcoal. De rekommenderade mig istället att ringa min verkstad, då de tydligen kunde få fram mer information i deras system (?).
Så efter detta ringde jag till Nybergs Bil, men efter att ha pratat både med verkstaden och tillbehörsbutiken utan att någon av dem kunde ge mig vare sig färgkod eller sälja mig färgen färdigblandad, så gav jag upp.
Finns det någon här har koll på detta, eller som kan peka mig i rätt riktning?
Bilen i fråga är en V40 MY14 och det är den svarta ratten med alu som jag har (i mitten på bilden)
http://webshop.bilia.se/pub_images/orig ... 390471.jpg
Bild

Tack på förhand.
av Schmoyoho
Kan det vara interiörens beteckning de är ute efter? Min ljusa interiör heter t.ex 2X1X och motsvarande svarta heter 2X0X. Kan inte minnas jag hört talas om att läderfärgen har någon beteckning. Har iallafall inte sett någon sådan.

Edit: Testa att antingen leta på tillbehörssidan (jag gjorde det men hittade inget) eller slå i VIDA. Har inte vida till hands i skrivande stund så kan inte hjälpa.
av sp1ken
Frågan är i sådana fall om interiören är i samma färg som ratten. Jag har ju också den blonda interiören, så det är lite svårt att jämföra :) Tillbehörssidan gav inte mig något heller, så får se om jag kan få tag på någon som har tillgång till VIDA. Enligt Leathermaster så var det nämligen många ÅF/verkstäder som ringde och beställde färg, så informationen måste ju finnas någonstans.

Problem med igensatt sotfilter . . . hmmm . . . . […]

Volvo som inte startar.

Hej Har en 245 årsmodell 90 som plötsli[…]

jag startar bilen. står stlla när jag g[…]

V90 Meka själv

Det är väl inga konstigheter med dessa,h[…]