Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tanten70
Nu har jag kört hela 35 mil med min V40 CC T4. Är väldigt nöjd över lag även om det tar tid att vänja sig vid att inte kunna lasta in obegränsade mängder. Något man kunde göra i XC 70. . Det här är en stor bil i litet format.

Men... varför är gummimattorna så små? Man smutsar ner textilerna helt i onödan när det är slaskigt ute. Nu har jag lagt in IKEAs små femkronors dörrmattor med gummerad baksida under volvomattorna. Det fungerar bra men man borde inte behöva göra sånt i en bil som kostar trehundrafemtiotusen.
Användarvisningsbild
av Micce1980
Enkelt, när du sätter dig i bilen och innan skorna/fötterna ska in, slå ihop skorna en/två gånger innan så slipper du mycket grus. Gör detta per automatik och kan använda bilen själv säg 20 gånger och sedan åker sambon eller en kollega med så ser det likadant ut på den sidan med. Ställning 20-1 alltså :)

Varför de är mindre är antagligen rent estetiskt samt billigare med lite gummi än med mycket

Annars typ detta

http://www.aliexpress.com/item/Custom-f ... .93.wWYquW

http://www.aliexpress.com/item/Custom-f ... .55.chq0JT

I vilken prisklass ska man behöva lägga in 5-kronors mattor? Majoriteten har väl denna konstruktion, mer eller mindre. Finns väl till och med en modell hos någon tillverkare som har vanliga gummimattor som tillval
Användarvisningsbild
av MartinS
Jag håller med till 100%. Båda mattorna fram är för små, vilket gör att skorna gärna hamnar på "sidan av".
av AramisKD
Den fram är ju jävligt lång? Den på förarsidan är ganska liten. Men ska man ha jättestora mattor? Känns krångligt när man ska dra odm in och ut osv.
Användarvisningsbild
av MartinS
Förarmattan är för kort och passagerarmattan för smal där den går upp på torpeden.

Problem med igensatt sotfilter . . . hmmm . . . . […]

Volvo som inte startar.

Hej Har en 245 årsmodell 90 som plötsli[…]

jag startar bilen. står stlla när jag g[…]

V90 Meka själv

Det är väl inga konstigheter med dessa,h[…]