Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!

Ska hämta min lätt begagnade V40 CC om några veckor och skulle vilja montera "side scuff plates" (vad det nu heter på svenska) på bilen. Har hittat Volvos egna instruktioner på nätet hur man går tillväga för att montera. Det verkar ganska enkelt att montera skydden. Instruktioner hittade jag på http://accessories.volvocars.com/sv-se/ ... 007-1/2013 och enligt dom ska man borra hål i bilen. Vad jag kan se är det den befintliga plasten man borrar i och inte i bilens plåt. Skulle vara tacksam om någon kunde bekräfta detta innan jag beställer sidoskydden. Om någon har bilder på underredet (både med och utan sidoskydden) vore det toppen. Vill inte gärna sätta borren i plåten och ge rosten en chans att sätta sig... :(

Mvh, Per
MartinS skrev:Jag är 99,9999% säker på att det är plast du borrar i.

Kör på, det gör stor skillnad för utseendet!
Beställda! Skulle det skita sig med monteringen får jag väl helt enkelt lämna över till verkstaden... :???:
Verkar va monterat på ungefär samma sätt som på XC60. Jag monterade på min för 4 år sedan och det var inga konstigheter alls, det klarar du utan problem. Lugn och försiktig bara...
MartinS skrev:Verkar va monterat på ungefär samma sätt som på XC60. Jag monterade på min för 4 år sedan och det var inga konstigheter alls, det klarar du utan problem. Lugn och försiktig bara...
Enda kruxet jag försöker klura ut är hur jag ska komma åt med borrmaskinen under bilen för att borra hålen där. Har inte tillgång till lyft men funderar på såna där "ramper" man kör upp på (typ Biltema). Borde väl räcka för att komma åt undertill. Alternativet är väl en vinkelväxel att sätta på borrmaskinen.

...lutar nog åt att det måste bli en h[…]

På min förra XC70 märkte jag samma[…]

Volvo 945 STARTAR EJ

Har du larm i bilen? Nej, iallafall inte n&ar[…]

Det är ju en dieselmotor i bilen och vid norm[…]