Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Jahaja
Jag köpte idag en V40 D4 -13 och fick med fyra 15" vinterdäck på plåtfälg. Lite osäker på om jag har tänkt använda dem eller inte, men de var gratis så bättre än inget antar jag.

Dock har jag bläddrat igenom instruktionsboken och hittat den här sidan:

Bild

Alltså... Jag tolkar det som att 15" inte går att ha på D4? Wtf? Även om de var gratis så känns det lite märkligt att en bilhandlare skickar med dem :roll:

En annan fundering: vad gäller egentligen med alla dessa fälgmått? Hur noggrant är det? Jag funderar på att köpa fälgar på blocket eller skroten, och det är ju större utbud på t.ex. V70-hjul. Volvo som Volvo? :)
Användarvisningsbild
av ersj
Vad jag vet passar bara 15" på D2 (rätta mig om jag har fel). Ser förövrigt löjligt smått ut jämfört med 16".
Användarvisningsbild
av Jahaja
Testade med 15"-fälgarna och mycket riktigt gick det inte alls, säljaren var mkt tillmötesgående och bytte mina plåthjul mot 16" alu original, så det löste sig bra!
Användarvisningsbild
av MartinS
ersj skrev:Vad jag vet passar bara 15" på D2 (rätta mig om jag har fel). Ser förövrigt löjligt smått ut jämfört med 16".
Det verkar som V40 D2 har mindre bromsar än V40CC D2 om man läser specifikationerna på volvo press sidorna, någon som vet om det stämmer?
Volvo 945 STARTAR EJ

Har du larm i bilen?

Ja, det är helt sagolikt vad folk verkar leva[…]

Hej, Jag har en del strul med min V70, det bö[…]

Laga rost Göteborg?

Gammal tråd kommit dit då jag ocks&ari[…]