Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

joel80 skrev:Om du tänker komfort borde du kanske snegla på summum istället för r-design? Själva r-design-detaljerna utvändigt kan man ju sätta på i efterhand om man gillar utseendet. :)
R-designs DRL-ljus är så sjukt mycket snyggare :)
Och så gammal är jag inte att jag bara tänker komfort 8)
Puttepropp skrev:
StringerBell skrev:En kommentar till backkamera.

Jag har haft hyrbilar med det och tycker det är helt värdelöst eftersom man tappar överblicken runt bilen när man skall stirra framåt in i en skärm, som dessutom har en vidvinkel som gör ett väldigt svårt i början att bedöma avstånd. Det som är bra med backvarnare är att hörselsinnet tar hand om själva avståndet bakåt och ögonen tar hand om runtom-sikten.

En annan sak som väl inte är så tokigt är att lägga 500:- på att DAB-radioförberedelse.
Lite samma tanke jag har om backkamera
Måste säga att jag inte har koll på vad DAB-radio är ens

DAB-radio kan du skippa. har för mig att regeringen stoppade den planerade övergången här i sverige. (rätta mig gärna om jag har fel).
i övrigt ser du ut att få en fin bil!, visst är reglerbart armstöd med i r-design ? :D
ersj skrev:
crumpets skrev:Kom ihåg att bakåtsikten i V40 i princip inte existerar. Jag tycker backkamera är ett helt fantastiskt tillbehör till den bilen just därför. Det må vara ett litet snäpp bättre än en transporter, men inte mycket ;)
Ser annars ut som en väldigt fin spec, men jag råder dig att överväga om inte sänkt chassi är värt det. V40 är rätt svajig och eländig i orginalutförande. Jag avskydde chassit tills jag bytte fjädrar på min.
Det är nog väldigt individuellt vad man tycker är svajigt och komfortabelt. Om jag jämför mim S60 MY06 med V40 med dynamic chassi tycker jag V40 har mycket bättre väghållning (inte det minsta svajig) men är bra mycket stötigare också. Jag skulle hellre velat ha touring chassi, det mjukaste.
Skippade sänkningen då 2 oberoende personer säger att de knappt märkt skillnad, börjat snegla på större fälgar till sommarn sen istället :lol:
NightlyVega skrev:
Puttepropp skrev:
StringerBell skrev:En kommentar till backkamera.

Jag har haft hyrbilar med det och tycker det är helt värdelöst eftersom man tappar överblicken runt bilen när man skall stirra framåt in i en skärm, som dessutom har en vidvinkel som gör ett väldigt svårt i början att bedöma avstånd. Det som är bra med backvarnare är att hörselsinnet tar hand om själva avståndet bakåt och ögonen tar hand om runtom-sikten.

En annan sak som väl inte är så tokigt är att lägga 500:- på att DAB-radioförberedelse.
Lite samma tanke jag har om backkamera
Måste säga att jag inte har koll på vad DAB-radio är ens

DAB-radio kan du skippa. har för mig att regeringen stoppade den planerade övergången här i sverige. (rätta mig gärna om jag har fel).
i övrigt ser du ut att få en fin bil!, visst är reglerbart armstöd med i r-design ? :D
Japp det är det, det hade jag inte missat. Fattar inte hur en sån grej inte kan vara standard när det knappt kostar nåt
Puttepropp skrev:
XC90_Executive skrev:Växelpaddlar och Polestar! 8)
Hehe, övervägde men kör automat för att slippa växla :P Och Polestar tycker jag inte verkar ge så mycket på D4
Paddlar är ju dock ett väldigt billigt tillägg som kan locka en hel del extra kunder vid eventuell försäljning.
Jag själv hatar rena automater och försöker alltid leta upp en automat med paddlar om det är det jag letar efter (måste ha någon daily till m3an).
NightlyVega skrev:
Det kommer förr eller senare. Kanske inte intressant om man bara tänker äga bilen i två-tre år, men 500:- är ju ingenting för möjligheten till en framtida uppgradering.
Man kan ju välja till dab radio nu redan för ca 6k men har man nytta av det tillbehöret redan nu, finns det några sändningar via det systemet än? Är ju bra om det ger bättre ljudkvalité i bilen.
simonhalmstad skrev:Man kan ju välja till dab radio nu redan för ca 6k men har man nytta av det tillbehöret redan nu, finns det några sändningar via det systemet än? Är ju bra om det ger bättre ljudkvalité i bilen.
Även om jag är en stor DAB-förspråkare som t o m har DAB-klockradio vid sängen skulle jag i dagens läge inte beställa hel DAB-radio till det priset, inte ens om jag bor i Stockholm, Göteborg eller Luleå. DAB-förberedelse för endast 500:- känns däremot som dumsnålt att inte skaffa.
Volvo 945 STARTAR EJ

Har du larm i bilen?

Ja, det är helt sagolikt vad folk verkar leva[…]

Hej, Jag har en del strul med min V70, det bö[…]

Laga rost Göteborg?

Gammal tråd kommit dit då jag ocks&ari[…]