Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av svergie2
mustang64 skrev:Jag har en D3 My13 med s/s men kan tyvärr inte säga något om de andra årsmodellerna..

D3 Momentum
Okej :)

Vad tycker du om bilen? Letar efter en D2/D3 Momentum/Summum med panoramatak MY13-14, problem med din? Hur länge har du haft den?
av mustang64
Köpte den ny nov. 2012. D3 Momentum Aut. Ej panoramatak. Har kört 3000 mil sen dess med en förbrukning på 0,51 enl. kvitto vid pump. Inga problem mer än att vatten läcker in vid överdelen av bakluckan vid maskintvätt med högtryck. Har haft den inne två gånger på verkstad för detta men de har inte hittat något ställe där det kom in. Tvättar därför inte bilen i maskin mer. Har sett några inlägg ang. färgsläpp i skarvarna mellan skärmar och "kofångare" men inget sådant på min. Det verkar gälla solidlackerna mest, min är Biaritz blåmet. Det finns en sak till, den är i mitt tycke lite för låg vid i- och avstigning, speciellt för en som har dålig rygg, men i övrigt mycket nöjd. Väntar på en XC40 som enl. Volvo ska komma 2018, får väl ge mig till tåls till dess. Så en provkörning eller flera är nog att föredra och att kolla serviceboken. Lycka till med ev. köp.
Volvo 945 STARTAR EJ

Har du larm i bilen?

Ja, det är helt sagolikt vad folk verkar leva[…]

Hej, Jag har en del strul med min V70, det bö[…]

Laga rost Göteborg?

Gammal tråd kommit dit då jag ocks&ari[…]