Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MrZok
crumpets skrev:Testat båda nycklarna? Om en antenn i bilen är paj brukar det bara visa sig på en viss dörr t.ex. Om du har problem på hela bilen + inuti är det förmodligen nyckeln som är felaktig.
Tack för snabbt svar. Ja, jag har testat båda nycklarna men det strular ändå på hela bilen och inuti. Har bokat tid för felsökning, serviceteknikern tänkte läsa av felkoderna, hoppas det visar vad som är fel.
Användarvisningsbild
av MrZok
V402013 skrev:Ev. kan en "re-set" genom att lossa en batteripol i någon minut vara en lösning?
Tack för tipset. Jag ska träffa min servicetekniker nu på måndag och tar upp det med honom.
Användarvisningsbild
av crumpets
Min keyless strulade massor innan jag gjorde en total can-uppdatering eller vad de kallade det. Alla styrenheter på canbus uppdaterades till senaste mjukvara. Finns också en för most men det ska mest vara infotainment och gps vad jag förstod så det sket jag i. Har funkat perfekt sen dess. Men är din bil en 2014/2015 ska det nog inte vara några mjukvaruproblem...
Användarvisningsbild
av MrZok
crumpets skrev:Min keyless strulade massor innan jag gjorde en total can-uppdatering eller vad de kallade det. Alla styrenheter på canbus uppdaterades till senaste mjukvara. Finns också en för most men det ska mest vara infotainment och gps vad jag förstod så det sket jag i. Har funkat perfekt sen dess. Men är din bil en 2014/2015 ska det nog inte vara några mjukvaruproblem...
Bilen är MY 16... Jag testade den andra nyckeln igår och i förrgår (jag var bortrest i två veckor) och den funkade felfritt (båda nycklarna strulade dock när jag hämtade bilen )... Nu vet jag inte om jag ska strunta i att den andra nyckeln strular, det är ändå bara jag som kör bilen och jag använder bara en nyckel :?:
Användarvisningsbild
av MrZok
crumpets skrev:Gå tillverkstaden med den nyckel som krånglar och be att få den utbytt på garantin.
Ja, jag ska göra så.
Tack.
Användarvisningsbild
av MrZok
Felsökningen visade att det var fel på KVM styrenhet (nyckellös bil). Serviceteknikern bytte styrenheten mot en ny, byte batterierna till fjärrsändare (nycklarna) för att säkerställa rätt spänning. Fungerar felfritt nu :D
Handbroms

Och när jag besiktade nu så ska han p&a[…]

Huvvajer

Hej Min huvvajer har gått av precis bakom h[…]

Om man ska vara petig så sitter laddaren i […]

Vart i landet finns du. Med en riktig dator kan du[…]