Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Shift
#804249
Köpte en v60 för 6 veckor sedan, med 6 månaders Volvo-garanti. Förra veckan ville inte bilen starta, så det blev bärgare till verkstaden. Tydligen var det en skruv till startmotorn som var dålig, och den byttes mot en ny förbättrad, för det här tydligen varit en problemskruv. Verkstaden vill att jag ska betala för bytet, då garantin inte täcker skruvar. Ingen större kostnad, men i avtalet står det inte att garantin inte täcker skruvar. Bara att den inte täcker rost.

Inget ont om verkstaden, de är trevliga. Men är det rimligt att garantin inte täcker en skruv, som är av dålig kvalité. Så pass att Volvo har tagit fram en ny.?

Är jag en gnällgubbe? :-)
Användarvisningsbild
av MartinS
#804252
Låter självklart att det skall vara kostnadsfritt för mig utan att veta något mer om garantivillkoren.
Användarvisningsbild
av SvenB
#804338
Att en så hyfsat stor firma överhuvudtaget diskuterar detta. Konstigt nog står Startmotorn inte med på vare sig gruppen Motor eller Elsystem.
#804516
Jag fick med bråka med Volvo om ett flertal fel på min S60 2011 och tröttnade till slut och bytte bil.
Synd att dom ska bråka om småsaker som förstör deras premiumkänsla. När jag för tredje gången lämnade in min bil för samma fel och nybilsgarantin gått ut för 1 vecka sedan och dom ville ha betalt för jobbet så blev jag riktigt irriterad. Jag fick själv plocka fram att felet var kännt hos Volvo och skulle hanteras som goodwill. Vi hade tänkt byta till en ny XC60 men valde att byta till Audi istället. Synd för jag gillar verkligen Volvos design.
av Shift
#804522
Ja det är fruktansvärt synd! Känns som att de borde ha råd med goodwill!
När jag hämtade min förra bil från verkstaden i våras var det en stor spricka i framrutan. Gick ju inte att bevisa om det hade skett på parkeringen eller i verkstaden. Men efter lite lirkande gick de med på att betala halva självrisken. Det var i alla fall juste!

Konsumentvägledaren sa i alla fall att jag har lagen på min sida. Så jag får åka dit efter jobbet och se om det löser sig.
Användarvisningsbild
av joel80
#804548
Ja herregud! Hur faan kan dom gnälla om det! Konsumentköplagen ger dig alla rätt..

Hej, ja det stämmer men du kan ju bara vrida […]

B230F går fett

Juste den sensorn som säger till när mot[…]

Broms höger fixas aldrig

Känns lite tidigt att få det problemet[…]

Solenoid b4b

Vet någon var man får tag i ny insex s[…]