Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Vad säger ni?

Har svårt att bestämma mig för om jag ska ha en svart metallic eller sevile grå metallic XC60.

Vad tycker ni egentligen? Någon skillnad på andrahandsvärden (lättsåld)?
Säljmässigt har ja ingen aning ang dessa färger, men tycker savillegrå känns lite lyxigare, o inte lika vanlig som svart
+ att den har mer nyanser i sig i olika ljus, men men de är min uppfatting 8)
Jag skulle förorda Saville Grå Metallic. Den passar riktigt bra och du slipper vara en av miljoner andra som har svart bil.

Andrahandsvärdet lär inte påverkas oavsett vilken av dessa du väljer.
Välj grå.
Svart blir sunkig direkt såvida man inte putsar jämt.
Savile grå är riktigt snyggt. Vill du ha en svart bil så tycker jag det i såfall är bättre att välja svart solid 019, då sparar du dessutom några tusenlappar.
Jag tog en Savile grå :) Har alltid velat ha en svart bil, och aldrig haft det, men som ni säger, de blir sunkiga/skitiga fort (det blir väl iofs även en grå till viss del).

Känns elegant med den grå! :)
Tycker den grå är för mesig, det är varken tryck eller lyster i den. Föredrar utan tvekan svart, trots att den är otroligt svår att sköta.
Lämnar man bort den får man räkna upp emot ett par tusen per år i polering och lackskydd. Gör man det själv får man en trevlig stund i garaget :)
Jag har en svart metallic med summum-paket och tonade rutor, kunde inte vara mer nöjd! Har haft en Sevile grå tidigare och den färgen är praktisk men inte särskilt elegant i mitt tycke. Svart metallic och vit solid utan tvekan de två färger som ger XC 60 mest premiumkänsla och ett maffigt utseende. Om svart metallic blir sunkig eller inte handlar väldigt mkt om hur det sköts. Farsan har en svart BMW X5 xDrive 4,0d från 2010 och den är hur fräsch som helst.

Summum gör sig dock bättre i svart än vit eftersom alla kromdetaljer framträder väldigt tydligt, särskilt med tonade rutor.
Visserligen inte vad trådskaparen frågar efter, men vad tycker ni om "Rich Java"? Hade tänkt mig denna i kombination med svart/brunt sportläder och "Copper Dawn" panelinlägg på nästa XC60. XC60 är ju den enda modell som finns med Rich Java så jag tänkte att man därmed blir lite mindre vanlig. Sticka ut lär man ju knappast göra i alla fall med en Volvo i Göteborgstrafiken....

Synpunkter mottages tacksamt!
Plocka isär främre stol v70n

Tjena! Jag skulle vilja plocka isär för[…]

Laal bakgrund belysningar ska dimma ner in DIM/LS[…]

B230F går fett

Tack så mycket men jag fick ju inte nå[…]

Bakvagn V70 AWD _97

Sprängskiss: https://www.volvopartswebstore.c[…]