Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej på er.

Har precis beställt en V60, englit säljaren så finns det tid att ändra utrustning i bilen några dagar till.
just nu har jag PS i bilen men har läst lite om ljudet och att det inte ska vara så jättebra, frågan är då om man märker stor skillnad på att gå ner ett snäpp och välja HP istället.

Har en fråga till er som har gjort ett bättre jobb än mig innan ni köpte/valde en V60, hur är komforten med Sportstolarna kontra de vanliga skinsätena? Jag har valt att få den så komfort inriktad som möjligt, dvs inte sport fjädring utan med mjukadämpare.

Hoppas jag ni kan komma med tips, åsikter mm mm för att hjälpa mig att få till en V60 med så mycket komfort det går.

Ha en go kväll

/Jocke
Jag har provsuttit sportstolarna på Bilia i Solna, men inte kört eller åkt i dessa. Men mitt första intryck är att de är grymt bekväma och ger en lite mer ombonad känsla. Men det beror såklart på vilken kroppsbyggnad man har.

Ta dig till en handlare och försök provköra en bil med sportstolar
Körde nu en bil med Sportstolar samt vanliga läderstolar. Ärligt så tycker jag att de vanliga stolarna var skönare, kan även tänka mig att de stolarna är skönare när man kör långt (vilket jag ofta gör).

Fick även testat HP ljudet nu, Inte super men klart godkänt. Är det stor skillnad med PS?
Har kört ett infinity system innan, kanske är Volvo sämre på billjud nuförtiden än förr? Är jag för kräsen?
Senast redigerad av 1 jockeoh, redigerad totalt 0 gånger.
jockeoh skrev:Körde nu en bil med Sportstolar samt vanliga läderstolar. Ärligt så tycker jag att de vanliga stolarna var skönare, kan även tänka mig att de stolarna är skönare när man kör långt (vilket jag ofta gör).

Fick även testat HP ljudet nu, Inte jättebra men godkänt. Är det stor skillnad med PS?
Jag tog sportstolarna, då jag gillar att gasa i kurvorna. Dåligt skålade stolar och skinn är ingen bra kombination när det svänger :P . Jag tror dock du har rätt i att dom gamla kan vara skönare vid långfärd. Hmmm.. kom precis på att vi skall bila ner till Spanien nästa sommar... Ja, ja, får väl svänga i kurvorna ner dit också :lol:

// Torbjörn
Jag valde sportstolarna. De är värda varje krona. Personligen sitter jag bättre i sportstolarna. Har de senaste åren åkt cirka 10000 mil i hyrbilar av modell Volvo med "vanliga" säten. Bekväma men jag fick ofta lite träsmak efter 10-15 mil. Tog nu o skaffade tjänstebil och valde då till sportstolarna för att de såg "snyggare ut". Efter första långfärden (35 mil utan att stanna) och inte tillstymmelse till träsmak. Men smaken är som baken... 8)
Visst är dom nya sportstolarna väldigt bekväma för att vara sportstolar men dom andra vanliga stolarna håller lite bättre komfort, sportstolarna är hårdare. Har sportläder mörkgrå i min V70 T5 och dom är supersköna betydligt bättre än den nya S60 jag kör ibland. :)

Premium Sound låter bättre känns som det är mer kräm i dom högtalarna speciellt när man höjer volymen.
Tack för svaren, samt era synpunkter ang stolarna. Enligt Volvosäljare så är det mest funktioner som skiljer ljudet åt, bla dolby mm, givetvis är det lite effekt skillnad men märks det verkligen mycket om man lyssnar på musik ibland men mest ljudbok när man kör.
jockeoh skrev:Tack för svaren, samt era synpunkter ang stolarna. Enligt Volvosäljare så är det mest funktioner som skiljer ljudet åt, bla dolby mm, givetvis är det lite effekt skillnad men märks det verkligen mycket om man lyssnar på musik ibland men mest ljudbok när man kör.
Jag stod i valet och kvalet gällande om jag skulle ha PS eller inte. Har haft det i en S60 '06 och var VÄLDIGT nöjd med det. Har förstått att de ändrat det och inte till det bättre. Det har varit en del negativa inlägg om det här. Var därför och jämförde hos en bilhandlare. Det lät inte lika bra som det gjorde i min gamla men jag upplevde det som att ljudet var klarare och det bibehöll kontrollen bättre när man höjde volymen.
Det slutade med att jag tickade i rutan för PS.

Om du mest lyssnar på ljudbok så är frågan om det är värt kostnaden för uppgraderingen, det kan nog bara du själv svara på.

Slipade med 80 papper sedan 240 och 400 samt v&ari[…]

Vi som beställt EX90

Talade med min handlare i dag, ny SW release p&[…]

Akut AC problem

Köpte bilen, V40 D3 -13, i jan på bilfi[…]

Farthållare 945

Hej på er alla. Jag är stolt nybliven &[…]