Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av lulebo
Hej
får min xc60 i slutet av januari , har endast beställt den med sommardäck 18 tums ixion, såg att cromefälgar.se säljer dessa som kopior som skulle kosta 13185:- med conti v -däck och frakt , är det någon som har erfarenhet av den här firman eller fälgarna?, man har ju hört en del skräckexempel på kopior som är ovala mm det känns ju inte riktigt ok att slänga på fälgar som inte är ok på en ny bil med tanke på hur känslig en awd kan vara vid obalans ,
av V60T3
Hej,

Har oxå sett detta och flera siter på nätet säljer dessa, "ocean storm" tror jag de kallas. Vet inget om dem i övrigt annat än att de finns i två färger/nyanser och ser otroligt lika ut Volvos. Det är inte omöjligt att det är OEM-fälgar dvs att de görs i samma fabrik som där Volvo köper sina. Kina?

Tror jag har sett dem ännu billigare tror det var 895kr/st för fälgen 18"...

Det intressanta är såklart vilken rätt de har att saluföra dessa (mönsterskydd eller dyl) samt kvalitén..

Mvh
av V60T3
Hej igen,

Kom att tänka på min kollegas bil (ej volvo) vars orginalfälgar totalt sprack i rullande fart. Godset gick av där ekrarna möter själva navdelen och bilen landade med magplask på vägen. Vill inte tänkta på vad detta kunde medfört vid motorvägsfart.. Det visade sig dessutom att tillverkaren gått ut med en återkallelse som dock aldrig nått min kollega då det var en firmabil..

Så betänkt ovan innan val av fälgleverantör. En kopia kanske har betydligt sämre kvalité på materialet, luftfickor i godset som min kollegas bil ovan - där även en orginaldel fallerat. En tillverkare av kopior har säkerligen inte samma kvalitetsledningssystem, kontrollfunktioner etc som en seriös tillverkare.

Tänkvärt är att det är Tillverkaren själv som sätter CE-märkning på sina prylar och utfärdar ett "letter of compliance"...kan ta ett tag innan farliga prylar upptäcks. Vet inte vem i Sverige som svarar för tillsynen på bildelar?

Mvh
Användarvisningsbild
av hollan
Jag har ocean storm på min bil och jag har själv monterat däcken
Dom var kanon runda!
Fast jag la dom brevid en original fälg såg jag skillnad varken på nyans eller ekrarnas utformning
Helt klart en ok fälg för en rimlig peng
Användarvisningsbild
av falcon
hollan vilka däck har du och märker du av ngt att ET är annorlunda, dvs att den spårar mer?
är själv sugen på ett par :)

Är det en volvofälg?

Är Tesla Y verkligen på 360 l? J[…]

Felkod B5

Hej allihop! Vi var och kollade på en XC60[…]

Välkommen ut i trafiken

Jag har kvar ett nytt expansionskärl, som &au[…]