Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!
Kan man förhindra att 12V-uttaget och USB-uttaget vid förarsätet stängs av när man stänger av bilen?
12V-uttaget i bagageluckan fungerar även när bilen är avstängd, men inte uttaget vid förarsätet.
Skulle vilja ladda min navigator under natten och vill varken ta med navigatorn och ladda den hemma eller ladda den i bagageluckan under natten.
Jag uppfattade det som att han menade att uttaget i skuffen var igång hela tiden och om han då vill ladda GPSen så hjälper det ju föga. ;)

Edit: Jaha, nu tog joel bort sitt inlägg! :lol:
Ja jag läste igen och insåg att jag missuppfattade och bara svamlade! :)
Typiskt att du skulle hinna se det! ;)

Men beroende på hur långt tid uttaget är aktivt så kan det ju hjälpa ändå.. En GPS laddas ju upp relativt snabbt.. och det är inte fel att ha en avstängning efter ett tag för att inte batteriet ska dras ur om man lämnat saker kvar i cigguttaget och ställer bilen länge. :)
Absolut, frågan är om den hinner ladda tillräckligt? Väldigt osäker på hur lång tid uttaget i skuffen är igång men det lär ju inte vara speciellt länge.
Fast nu verkar det som att det inte är någon tajmer på uttaget i bakluckan...
Saxar från en MY10-quick guide:
12 V-uttagen i kupén fungerar i nyckelläge I eller II. 12 V-uttaget* i bagageutrymmet är alltid aktivt.
VARNING
Med motorn avstängd kan användning av
12 V-uttaget i lastutrymmet ladda ur startbatteriet

http://esd.volvocars.com/site/owners-in ... 76_web.pdf
Sida 3.
Man skulle ha typ en timmes fördröjning eller nått sånt på uttaget fram, det skulle jag inte ha något emot i min bil. :)
Uttaget i bagageluckan stängs aldrig av. När jag efter en dag öppnar luckan för att hämta navigatorn lyser den fortfarande. Men jag vill ladda navigatorn vid framsätet i 12V-uttaget eller i USB-uttaget. Det är bekvämare än att ha den där än i bagarluckan. Någon som vet hur man kan komma runt problemet? Jag vill inte ta med den hem eller ladda den i bagageluckan! ;)
Åhfan, man lär sig något nytt varje dag. Då kanske man får se över något elschema och se hur olika de är kopplade.
Förmodar att det bakre isåfall går mer eller mindre direkt till batteriet medan främre är kopplat till tändningen och det kanske inte är helt enkelt att styra om.

Letade egentligen efter en 98 men när denna d[…]

Dina frågor kan du också pröva a[…]

Man kan ju hoppas att växellådan har f&[…]

Vi som beställt EX90

Talade med min handlare i dag, ny SW release p[…]