Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Är det någon som har fått kläm på vad nya Sensus Connect egentligen innehåller. Det är alltså inte Sensus Connected Touch jag pratar om här. Anledningen till att jag undrar är att jag beställde en D5:a igår och läste idag följande pressmeddelande, där man skriver om nya Sensus Connect:

http://www.pavag.volvocars.se/innovatio ... frankfurt/
http://www.pavag.volvocars.se/miljo-2/h ... -och-xc60/

"Nytt infotainment-system

Sensus Connect, det nya systemet för infotainment som introduceras i Volvo S60, V60 och XC60, har ett uppgraderat användargränssnitt med flera innovativa funktioner, som till exempel: Molnbaserade tjänster integrerade i bilen. Förbättrad navigation med 3D-kartor, lokal sökfunktion och möjlighet att på distans skicka destinationsanvisningar till bilen. Möjlighet att välja ny 3D-telematik (Volvo on Call) med WiFi hotspot för uppkoppling på Internet. Tuneln Internetradio med 80 000 stationer och streaming av musik via Bluetooth. Röststyrning av de flesta infotainment- och navigationsfunktioner.
- See more at: http://www.pavag.volvocars.se/miljo-2/h ... evIWP.dpuf"
Så sensus connected touch med touchskärm har utgått till 60-serien?
Senast redigerad av 1 simonhalmstad, redigerad totalt 0 gånger.
Det är inte samma sak även om vissa funktioner finns i båda systemen nya Senus Connect är helt integrerat i bilen medan Connected touch är eftermonterat i handskfacket
Sensus Connect har inbyggd hårddisk med bilens instruktionsbok som även går att använda till att lagra musik på Connect har även ett helt nytt navigationssystem
http://esd.volvocars.com/site/owners-in ... p17152.pdf
Är Sensus Connect standard? Jag har beställt en XC60 Summum med BE PRO...och VOC. Vad kommer egentligen finnas i den? Måste jag ha internet för att kunna nyttja funktionerna fullt ut? Om man inte har internet, vad missar man?

För min sambo påpekade jag att vi nu minsann måste skaffa tvilling-SIM-kort till hennes Tre-abonnemang så vi kan använda alla funktioner fullt ut. Men det tyckte hon kändes onödigt. Problemet är att jag har haft svårt att finna bra argument för jag vet ju inte vad jag ska ha det till :) Alltså, behöver man uppkoppling, och kan man köra med tvillingkortet i en gammal dongel?
Senast redigerad av 3 PFA, redigerad totalt 0 gång.
Sensus Connect är standard i den bil du beställt det ingår i business edition du får även nya Sensus navigation i BE PRO
Det behövs inget extra SIM-kort men om man har det används bilens antenn som ger bättre mottagning har man en smartphone med surf abonnemang så går det att nyttja telefonens abonnemang genom bluetooth.
Det man missar utan uppkoppling är appar navigationstjänster webbradio o musiktjänster o möjligheten att surfa på internet i bilens skärm
s6025t skrev:Sensus Connect är standard i den bil du beställt det ingår i business edition du får även nya Sensus navigation i BE PRO
Det behövs inget extra SIM-kort men om man har det används bilens antenn som ger bättre mottagning har man en smartphone med surf abonnemang så går det att nyttja telefonens abonnemang genom bluetooth.
Det man missar utan uppkoppling är appar navigationstjänster webbradio o musiktjänster o möjligheten att surfa på internet i bilens skärm
Tack för info. Menar du inte att man inte använder bilens antenn om man har extra SIM-kort?

Fungerar dongel? Var sätter man den?

Det låter som om man bör ha internet...eller?
Det behövs ingen dongel man sätter SIM-kortet i hållaren som är placerad i handskfacket o då används bilens yttre antenn som ger bättre mottagning kör man med bluetooth via mobiltelefon så används mobiltelefonens antenn o då troligen lite sämre mottagning för att mobiltelefon är inne i bilen
Har du en smartphone så går det använda internettjänsterna om man vill o har surf så det räcker till det i mobilabonnemanget sen är det ju upp till var o en om man använder det o tycker det är värt de extra tjänsterna som uppkopplingen i bilen ger

Det händer att kabelstammen som går til[…]

Sommartider HEJ, HEJ

Tagit mig 2 dagar på taket nu när det v[…]

Om man ändå ska byta skivan, skär […]

Tänkte mest på att det var något […]