Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av MrShield
Har precis köpt en V60 D5 AWD 2011

Ägaren till bilen innan mig verkar inte ha varit så noggrann av sig och lämnat repor på Sensus-skärmen längst ner. Ingen djup repa över hela skärmen utan väldigt många små längst ner på skärmen. Förmodligen har han lagt något där, typ solgalsögon, telefon etc kontinuerligt när han kört bilen så det legat och vibrerat/skakat fram en repig yta som syns väldigt tydligt i solljus.

Någon som har ett förslag på hur man får bort dem?

Kommer ihåg att jag testade något polermedel från Teknikmagasinet på en repig telefon för några år sedan, men det var inte alls lyckat. Eftersom skärmen var av LCD-typ(precis samma som Sensus, är väl en vanlig LCD?) så blev skärmen blank (LCD-skärmar är ju sträva) just där man polerat vilket gjorde att det såg värre ut än innan man började.

Så finns något bättre sätt, eller ett medel ni vet fungerar?
Användarvisningsbild
av PalmE
Som du själv skrivit så kommer den delen du polerar bli blank så jag skulle inte våga prova. Finns skärmar att köpa på bildelsbasen för ca 3000:- om du har lust att lägga ut dom pengarna på en begagnad repfri.

Jag hade börjat med att läsa ut eventuel[…]

Trasig Renault Scenic

Kom på en möjlig orsak till haveriet p&[…]

Multimetern visar 0,15 volt om ja bara har tä[…]

Motornr: Identifigering

En B20A, och är ju då inte original i d[…]