Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av panorama
Tänkte starta en tråd där vi alla kan komma med förslag på vad vi skulle vilja ha för Volvo modeller i framtiden eller vad man skulle vilja förbättra på befintliga modeller. Skönt att lufta tankarna och kanske hitta någon som tycker samma ;) ( kanske till och med någon högt uppsatt på Volvo PV läser detta)

Jag kan börja:

Jag skulle vilja se en snabb Volvo som höjer varumärkets status ( typ M5,M3,RS4,AMG mm mm..) Bilen som alla vill ha men ändå köper R design.

typ den 350hk Polestar gjorda s60 som ska säljas i Australien men med T6 och ett hybrid system inbyggt eller Kers för att få upp effekten på över 400hk vilket är ett måste för att kunna konkurrera på allvar. *MUMS*

Vad som kan förbättras på dagens modeller:

Nu vet jag inte hur det är i nya xc60 men i min 2011 så ser man rattstången om man böjer sig ner. Inte så mycket premium enligt mig.

Nästa ;)

Mvh
Användarvisningsbild
av joel80
Jag vill ha en elhybrid med en FT-motor i... gärna med fördubblad räckvidd på elen så man kommer nån vart på varje laddning.
Vill även att Sensus ska använda ett öppet operativsystem där man kan använda tredjepartsappar för t.ex GPS och bildiagnostik. Det är en liten bit på vägen med Spotify, men vill ha fler valmöjligheter.
Användarvisningsbild
av MartinS
Manuell låda till 6-cyl T6. Du sa ju att man skulle drömma, för det kommer ju ALDRIG hända...
Användarvisningsbild
av V9097
Jag önskar mig VEA i 5-cylindrigt utförande. Tillbaka med framtidsandan som jag upplevde att Volvo hade på 1990-talet
Användarvisningsbild
av erikn
Lättare att underhålla bilen, det ska inte behövas superspecialverktyg eller -metoder för att serva/reparera bilarna.

En motor för E100.
Användarvisningsbild
av Allinug
Helt eldriven... och, jag inser förstås att en Volvo ska rulla, men vore det inte lite kul om den kunde lyfta från marken litegrann? Inte flyga, utan sväva litegrann kortare sträckor.
av BlueScreenVW
1. En sportig Volvo som fortfarande är praktisk beträffande bagageutrymmet. Trenden går helt åt fel håll för Volvo i detta avseende! Jämför V60 med BMW 3-serie, Mercedes C-klass, Skoda Octavia osv.

2. Nya 8-växlade automatlådan ihop med fler-än-fyrcylindriga motorer vore inte fel heller.
Trasig Renault Scenic

Kom på en möjlig orsak till haveriet p&[…]

Multimetern visar 0,15 volt om ja bara har tä[…]

Motornr: Identifigering

En B20A, och är ju då inte original i d[…]

Volvo v90 D3 2018 motor problem?

Hej så ja har en volvo v90 d3a och nu p&arin[…]