Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av fredrikwt
Jag har som tidigare nämnts i tråd börjat intressera mig för en Volvo med T6. V60 är nog det som ligger närmast till hands... Har läst de flesta tester, provkört osv... R-design ser ganska bra ut, samtidigt tycker jag det börjar gå inflation i just r-design, känns som alla har det och en summum med snygg färg o 18" börjar i min bok kännas lite mer "klassigt", lite mer exklusivt, lite mindre bakvänd keps... Men frågan är, har alla r-design det hårdare chassit och alla summum det mjukare komfortinriktade chassit?

Är mer intresserad av en bekväm kvick långfärdsbil än den som man sannolikt kastar snabbast runt hörnen på bana eller landsväg. Som beg köpare är det ju bäst deal jag jagar så tänkte att det är bra o veta hur det hänger ihop med utrustningspaket.
Användarvisningsbild
av LasseKongo
Jag valde också mellan R-design & Summum innan jag köpte min T6:a. Tyckte R-design chassit var för hårt, så det slutade med att jag köpte Summum och la till four-C istället. Kör mest i läge "Sport", men växlar över till "Comfort" ibland. Alla R-design har ett hårdare chassi med andra dämpare än Summum.

Om man väljer standardchassi till en V60 så är det ju "sportchassit" man får, vill man ha mjukare finns komfortchassi som kostnadsfritt tillval, skulle tro att alla T6:or som inte har four-C levererats med standardchassit.
Hade jag inte köpt four-C hade jag gått på standardchassit då jag tycker det är ganska lagom hårt för vanlig körning, men provkörning av dom två är väl enda sättet att bilda sig en egen uppfattning.

Jag hade börjat med att läsa ut eventuel[…]

Trasig Renault Scenic

Kom på en möjlig orsak till haveriet p&[…]

Multimetern visar 0,15 volt om ja bara har tä[…]

Motornr: Identifigering

En B20A, och är ju då inte original i d[…]