Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av xerys2013
Låter väl som en ganska bra deal. Kikar man lite på beg-marknaden så ligger MY11 (Flesta momentum dock) med ett par tusen mil på möätaren runt 180-190´.

Personligen så skulle jag nog vilja lägga på ett par saker i utrustningslistan på din länk, vilket innebär att priset skulle stiga en aning. Jag har alltid ansett att momentum är minimum i utrustningsväg, fast det e ju bara min egna personliga åsikt. Backvarnare skulle jag aldrig vilja vara utan tex. Sen den onödiga lyxen med keyless. Har man aldrig haft det förstår jag att det känns riktigt onödigt, men det e grymt! Varje gång jag haft lånebil har jag stått o ryckt i handtaget på den låsta bilen samt även glömt nyckeln i tändningen :D

Men känslan att rulla ut med nybilen är ju rätt härlig och samtidigt veta att ingen stolle tidigare kört den som en jäkla porsche gör kanske att jag ändå hade tagit nybilen. Nya faceliften spelar ju självklart in där lite oxå.

15% låter onekligen rätt ok, jag lyckades få runt 12 % på bilen när jag köpte den.

Nån som kommer ihåg vad Nordic edition kostade? Va väl snarlikt med detta pris, dock var den väl lite mer sniket utrustad?
av Lövet
Nordic kostade nåt liknande.

Jag kan hålla med om att de verkligen är basutrustade men man får inte glömma att det är Ford/Citroen/Mazda mfl pengar vi pratar om. 229' är ett bra pris!
Användarvisningsbild
av Vojje
att släppa ut sådana spartanskt utrustade bilar förstör ju imagevärdet av att vara volvoägare :(
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
V60 t3 nordic kostade 219.900kr, Tycker inte det är något fel på kinetic bilarna dom är ju mest prisvärda, viktigaste tillvalet är nog high performance med bluetooth för 4000kr. :)
av RCE
Vojje skrev:att släppa ut sådana spartanskt utrustade bilar förstör ju imagevärdet av att vara volvoägare :(
Tja fast samtidigt så kommer ju nästan alla med lite intresse för bilar se att det rör sig om en Volvo i sitt enklaste basutförande så det vette katten. Sen har väl iofs Kinetic fått ett litet uppsving när även den kom med täckt kaross istället för svarta bottenlister.

Värt att tänka på kan ju vara att man kan få många andra bilmärken mer eller mindre fullutrustade för detta pris om man nu inte väljer Volvo för köregenskaperna och säkerheten. Personligen tycker jag att det skulle saknas för mycket i en Kinetic för att ge mig ett njutbart ägande, i alla fall om det rör sig om den bil som familjen transporteras i tillsammans.
Användarvisningsbild
av Vojje
jag håller med. Kinetic är för en andra bil, eller möjligen en tredje ...
av perhall
En basutrustad bil har traditionellt inte sänkt imagevärdet. MB och Audi har ju varit extremt skickliga på att sälja helt nakna bilar. Sen har man fått med massor grejer för pengarna i franska, koreanska och japanska bilar.

Det jag skulle ha svårast för att vara utan är nog xenon. Igår körde jag 35 mil i sträck efter midnatt. LIknande veckan innan i en hyrbil utan xenon men bra ljus (Citr C5). Enorm skillnad...
PH
V70 2.0F gnisslande ljud

Garanterat bussningarna, vid fukt så smö[…]

Huven indikerar öppen

Hej! XC70 2014.Huven indikerar öppen trots a[…]

Atomat

huvudbromscylinder kass?

Theo's V60 T5 R-Design 2019

Upptäckte en kväll att ett handtag inte […]