Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av tor2502
R-design,D4,aut., 2013 mod registrert 1ste gang i 28/11-12,km:1470, regner derfor at dette er en 2013 modell, i alle fall hevdet Bilia det.
Navi
Progrver.:0C71
Kart: V30.12.02
Kartversjon: Europa

Har noen spørsmål jeg ikke har kunnet finne svar på både fra Bilia og søkefunksjonen i forumet.

- Er det mulig å få inn fartsgrense på den aktuelle veien inn i navi? Har denne funksjonen på golfen som jeg har.
- Radioen er ifølge selger den største stereoanlegg som volvo har , MEN den har ikke DAB , dette forbauser meg siden vi er i 2013.
Hvilke muligheter finnes for å få dab? Slik at det vil fungere opp imot bilens systemer, kostnad?
- Finnes det noen kart oppdateringer, eller kommer de bare ut en gang pr år?
- Kart for Scandinavia ? Eller det det kun europakart?
- Stereo: er skuffet over at stereo ikke kan spille av mp3 på DVD plater, den kan vist nok spille av på cdplater , usbdong, iPod, Bluetooth
Fungerer greit å spille av musikk fra min iPhone over Bluetooth, har bestilt meg en iPod classic(160gb) for å legge musikk på.
La noe musikk på en usbdong men den spiller av sangene på random, ikke sortert på navn slik det er på Mac eller pc, det er ikke krysset av for at det
Skal spilles av på random.
- Finnes det på markedet KN filter inductionkit til denne bilen, til golfen heter det 57i tror jeg, har ihverfall ikke funnet det hittil.
Det som er med org luftfilter er at de er for tette, motoren får ikke puste nok.
Har i alle år brukt knfilter til både biler og motorsykler, fungerer utmerket.

Ellers er jeg veldig godt fornøyd med bilen, bortsett fra disse småtingene er jeg strålende fornøyd, bilen er relativt full spekket med utstyr, mangler
ingenting, bortsett fra dersom nevnes over.
av HasseBrasse
Har en XC60 D3 AWD, 2011 modell (R-design), men regner med det meste uansett er likt.

Hos meg vises fartsgrensene i navigasjonen på de fleste veier (sideveier/grusveier ser ikke ut til å vises med fartsgrenser). Er også litt usikker på om de kun vises dersom man har programmert inn en rute.

Jeg har Volvo's Premium Sound i min bil, og her er alt forberedt for utvidelse til DAB/DAB+. Har nylig fått tilbud fra min Volvo-forhandler på DAB+.
Siden alt er klart på forhånd hos meg, så er det lite arbeid. Totalt kr 5501,- inkl. mva og arbeid (under 1 time). Dette er naturligvis Volvo's originale DAB+ modul. Har ennå ikke bestemt meg for om jeg oppgraderer. Synes 5500,- er stiv pris kun for å få DAB+. Om du går for DAB så skal du ha DAB+, siden det etterhvert er få kanaler igjen på vanlig DAB. Og sjekk også opp om nødvendig kabling er klargjort, ellers vil det bli langt dyrere å oppgradere.

Kart kommer minst 1 gang i året. I fjor fikk jeg to oppdateringer, 1 på våren og 1 på høsten. Fikk en ny nå i vår. Er for hele Europa. Ser på esken som den kom i at det er samme pakke som brukes for alle modeller. Er 4 DVD'er som må leses inn. Dette TAR TID og bilen må være i gang mens dette skjer. Går som regel ca 1 time pr DVD.

Har selv en Ipod Classic 160GB. Den fungerer utmerket og problemfritt. ID3-tags for MP3-filene vises (navn, tittel, artist osv). I min forrige bil hadde jeg et Pioneer-anlegg. Der var det ofte problemer med at Ipod'en gikk i heng eller låste seg. Men har ikke hatt det problemet i Volvoen.

Det med dårlig støtte av MP3 fra USB-dongle er et stadig tilbakevendende problem som jeg har sett i flere bilfabrikat/stereofabrikat. Filene sorteres etter navn og spilles deretter av i alfabetisk rekkefølge. Om lagrer du filene på dongle med nummererte filnavn så kommer de i den rekkefølgen du har nummerert de etter. Men det blir jo håpløst å skulle gi alle filer nytt navn. Du kan evt. forsøke å lagre en Playlist (M3U) sammen med filene, men da må filstien i fila være riktig - har ikke testet det selv siden Ipod'en fungerer så bra som den gjør.

Mht. filter så har jeg ikke noe innspill
av tor2502
HasseBrasse skrev:Har en XC60 D3 AWD, 2011 modell (R-design), men regner med det meste uansett er likt.

Hos meg vises fartsgrensene i navigasjonen på de fleste veier (sideveier/grusveier ser ikke ut til å vises med fartsgrenser). Er også litt usikker på om de kun vises dersom man har programmert inn en rute.

Jeg har Volvo's Premium Sound i min bil, og her er alt forberedt for utvidelse til DAB/DAB+. Har nylig fått tilbud fra min Volvo-forhandler på DAB+.
Siden alt er klart på forhånd hos meg, så er det lite arbeid. Totalt kr 5501,- inkl. mva og arbeid (under 1 time). Dette er naturligvis Volvo's originale DAB+ modul. Har ennå ikke bestemt meg for om jeg oppgraderer. Synes 5500,- er stiv pris kun for å få DAB+. Om du går for DAB så skal du ha DAB+, siden det etterhvert er få kanaler igjen på vanlig DAB. Og sjekk også opp om nødvendig kabling er klargjort, ellers vil det bli langt dyrere å oppgradere.

Kart kommer minst 1 gang i året. I fjor fikk jeg to oppdateringer, 1 på våren og 1 på høsten. Fikk en ny nå i vår. Er for hele Europa. Ser på esken som den kom i at det er samme pakke som brukes for alle modeller. Er 4 DVD'er som må leses inn. Dette TAR TID og bilen må være i gang mens dette skjer. Går som regel ca 1 time pr DVD.

Har selv en Ipod Classic 160GB. Den fungerer utmerket og problemfritt. ID3-tags for MP3-filene vises (navn, tittel, artist osv). I min forrige bil hadde jeg et Pioneer-anlegg. Der var det ofte problemer med at Ipod'en gikk i heng eller låste seg. Men har ikke hatt det problemet i Volvoen.

Det med dårlig støtte av MP3 fra USB-dongle er et stadig tilbakevendende problem som jeg har sett i flere bilfabrikat/stereofabrikat. Filene sorteres etter navn og spilles deretter av i alfabetisk rekkefølge. Om lagrer du filene på dongle med nummererte filnavn så kommer de i den rekkefølgen du har nummerert de etter. Men det blir jo håpløst å skulle gi alle filer nytt navn. Du kan evt. forsøke å lagre en Playlist (M3U) sammen med filene, men da må filstien i fila være riktig - har ikke testet det selv siden Ipod'en fungerer så bra som den gjør.

Mht. filter så har jeg ikke noe innspill
Er det et menyvalg I oppsettet for å få navi til å vise fartsgrense på veien du kjører på ? Jeg kan få bilen til å vise fartsgrense ved hjelp av skilt gjenfinnings systemet som vises på instrument bordet, vil helst ha det i navi.
Vet du delenr på DAB+ ?
Har funnet knfilter på ebay, dette filter erstatter det eksisterende, har prøvd å finne et induction-kit uten hell, siden luftfilterboksen ser ut til å våre et ramair system ønsker jeg ikke å ta den ut, det mest optimale hadde værtbet konisk filter-kit.

Førøvrig takk for innspill.
av HasseBrasse
tor2502 skrev:
Er det et menyvalg I oppsettet for å få navi til å vise fartsgrense på veien du kjører på ? Jeg kan få bilen til å vise fartsgrense ved hjelp av skilt gjenfinnings systemet som vises på instrument bordet, vil helst ha det i navi.
Vet du delenr på DAB+ ?
Har funnet knfilter på ebay, dette filter erstatter det eksisterende, har prøvd å finne et induction-kit uten hell, siden luftfilterboksen ser ut til å våre et ramair system ønsker jeg ikke å ta den ut, det mest optimale hadde værtbet konisk filter-kit.

Førøvrig takk for innspill.
Måtte ut i bilen for å sjekke. Ja, dette kan slås av/på.

Gå inn på Innstillinger i Navigasjonen, Velg Kartalternativer, Velg "Vis fartsbegrensninger"
Bild

I mitt tilbud for DAB+ er følgende oppgitt:

39327 Digitalradio (DAB+) Nymont kr 821,70
31254947 Ledningsmatta kr 915,5
31285168 Digitalradio, dab kr 177,00
31346142 Sats kr 2392,00

Verkstedematr. og miljøgebyr kr 94,50

NB! Ovennevnte priser er eks. mva.
av tor2502

Måtte ut i bilen for å sjekke. Ja, dette kan slås av/på.

Gå inn på Innstillinger i Navigasjonen, Velg Kartalternativer, Velg "Vis fartsbegrensninger"

I mitt tilbud for DAB+ er følgende oppgitt:

39327 Digitalradio (DAB+) Nymont kr 821,70
31254947 Ledningsmatta kr 915,5
31285168 Digitalradio, dab kr 177,00
31346142 Sats kr 2392,00

Verkstedematr. og miljøgebyr kr 94,50

NB! Ovennevnte priser er eks. mva.
Skal sjekke dette ut i instillingene til navi, akkurat nå står den på bukker med hjula av og batteriet frakoblet, får sjekket det på Fredag.
synes ikke prisen for dab var så avskrekkende, vurderer det seriøst.
an annen ting jeg tenker på er Sensus Touch, så en video på nettet, den var helt rå.
Användarvisningsbild
av Olle.H
På min XC60 MY13 med trafikskyltsvisning i instrumentet finns inte alternativet visa fartbegränsning med i Sensus, står även så i manualen. Så det gäller väl antagligen för V60 MY13 också.
av tor2502
Olle.H skrev:På min XC60 MY13 med trafikskyltsvisning i instrumentet finns inte alternativet visa fartbegränsning med i Sensus, står även så i manualen. Så det gäller väl antagligen för V60 MY13 också.
Jeg har en ekkel følelse av at jeg ikke har det valget i navi, fordi at jeg har skiltgjennkenningssystem som kan vises i intrumentpanelet, men jeg får sjekket dette på Fredag.
Användarvisningsbild
av SagaPer
Hvis bilen din er solgt ny i Norge så kan du regne med at den har forberedelse for DAB (DAB-prep) fra fabrikk. Volvo Personbiler Norge (VPN) har fra MY2010 spesifisert at alle biler som bestilles fra fabrikk skal ha DAB-forberedelse. Dersom bilen er tatt inn som bruktimport fra annet marked kan du risikere at DAB-prep mangler. I Sverige er interessen for DAB liten. Min bil (XC70 2009 Summum med Premium Sound) har ikke DAB-prep da den ble solgt ny i Sverige og senere tatt inn til Norge via Volvo-forhandler.

Du kan lese mer om DAB-prep og ulike løsninger her: http://forum.vccn.no/showthread.php?412 ... prep-kabel

Du sjekker enkelt om bilen din har DAB-prep ved å be forhandler skrive ut produksjonsspekken fra Volvo sitt kundesystem.
av tor2502
SagaPer skrev:Hvis bilen din er solgt ny i Norge så kan du regne med at den har forberedelse for DAB (DAB-prep) fra fabrikk. Volvo Personbiler Norge (VPN) har fra MY2010 spesifisert at alle biler som bestilles fra fabrikk skal ha DAB-forberedelse. Dersom bilen er tatt inn som bruktimport fra annet marked kan du risikere at DAB-prep mangler. I Sverige er interessen for DAB liten. Min bil (XC70 2009 Summum med Premium Sound) har ikke DAB-prep da den ble solgt ny i Sverige og senere tatt inn til Norge via Volvo-forhandler.

Du kan lese mer om DAB-prep og ulike løsninger her: http://forum.vccn.no/showthread.php?412 ... prep-kabel

Du sjekker enkelt om bilen din har DAB-prep ved å be forhandler skrive ut produksjonsspekken fra Volvo sitt kundesystem.

Bilen ble kjøpt ny i norge ,har itillegg sjekket med forh. , prisen jeg har fått oppgitt på DAB henger etter min mening ikke på greip.
Kanskje det bare er meg ,MEN jeg hadde forventet at dette VAR standard.
Anyway det er ikke konstndsforsvarlig å ettermontere, da er det bedre å selge og kjøpe ny og samtidig få sensus touch.

98oktan

Instabil styrning (XC70 -16)

Som allerede nevnt: Främre länkarms buss[…]

Motorproblem

Hej, Jag har fått ett problem med min V70-09[…]

D4 VEA dricker olja

Nu är allt klart för att lyfta i motorn […]