Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av devvan
Tjena!

Vad kommer det sig att man till MY14 för bl.a S60 och V60 (säkert andra modeller också) valt att behålla den sortens stolar som funnits för tidigare årsmodeller? Jag reagerar på att stolarna i V40 ser ut att vara av ungefär samma konstruktion som sportläderstolarna i S60 mfl. Samt att man varit snälla och ordnat fler än ett val av färg för V40n, medan ägaren av S60 får stå ut med förlegad vara! :)

Jag tycker själv att de nyare stolarna är betydligt snyggare, men huruvida de är bekvämare eller inte lämnar jag osagt.
Någon som provsuttit och vill ge ett utlåtande? :)

//E
av MrNorth
Ja det är tråkigt att Volvo inte tar chansen att fräscha upp stolarna, speciellt de som är eljusterade, det är riktigt B att svankstödet måste ställas in med en gammal ratt när man lagt grova pengar på att kunna ställa in stolarna med knappsatsen.

Sen hade man kunnat råda bot på ett generellt "problem" med gamla XC60, alla dessa olika materialval för plastdetaljer. Både när det gäller färg och struktur. Det gör att bilen känns som ett "ihopplock" av en massa olika delar istället för en enhetlig design. Samma problem var det för knapparna, du kan inte ha en bil för över 400000 kr där du har kanske 8 olika "känslor" när du trycker en knapp. Vissa var hårda att trycka in, vissa mjuka, vissa inget motstånd alls, vissa klickade ljudligt och kändes helbudget, andra hördes inget alls. Detaljer förvisso, men tittar man på prislappen förväntar man sig detta. Förmodligen var detta ett arv från att tillhöra Ford, men nu när man är mera självstyrande hoppas jag man ser över sin inredning. Jämför med en S80/S60 från 2002, en helt annan enhetlighet och känsla om du frågar mig.

Stolarna är bara en av många punkter där saker måste hända...

/S
av HiTek
Elektrisk svankstöd finns, har det i min XC60. Dock har bilen Inscription klädsel så jag är osäker på om elektriskt svankstöd hänger med i det paketet om man väljer elstolarna.

Har inte skruvat ut och kontrollerat mer än p[…]

Hade tillfälle att köra två andra […]

Har du lättmetallfälgar med väldigt[…]

Trodde den hade en Geartronic automat låda[…]