Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tflex
Har beställt en XC60 D5 Summum & skulle behöva lite tips och synpunkter vid val
av färg & fälg. Står fortfarande och velar.

Har beställt en Electric silver med Titania 20", men funderar på
om inte Avior kanske ser bättre ut?

Kanske skär sig med Titania då den är blank?

Synpunkter mottages tacksamt!
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Titania 20" är grymt snygga! Mycket snyggare än Avior om du frågar mig. Men dom snyggaste är Candor 20". Har sett en Electric silver med Candor och det var sjukt snyggt! :-)-)

Snyggaste färgen är utan tvekan Crystal White!!
av Tflex
Håller med till fullo. Men tyvärr rymdes inte Candor inom budgetramen.

Vad gäller färgen så är Crystal white riktigt läcker, den ville jag personligen köra på.
Men det enda önskemålet hustrun hade inför bilbytet var att vi skulle ha en "silvrig" bil.

XC90_Executive skrev:Titania 20" är grymt snygga! Mycket snyggare än Avior om du frågar mig. Men dom snyggaste är Candor 20". Har sett en Electric silver med Candor och det var sjukt snyggt! :-)-)

Snyggaste färgen är utan tvekan Crystal White!!
av Monchichi
Jag bytte i måndags till Candor. Skickar med bild eftersom det är så svårt att hitta bilder på den "live". Hoppas det hjälper någon i sitt val.

Bild
av Monchichi
XC90_Executive skrev:Snyggt! :-)-)

Men det är DC/iron stone va? För dom jag har sett innan har varit dc/matt black.
Tack! Det stämmer att det är iron stone. :-)
av kmi
Låner tråden.
Hvor meget dæk går der udover fælget på en Fenrir 19" ?
Jeg syntes 18" ser smår ud på en XC60, men samtidigt har min fru ikke så god parkeringshistorik, så der skal gerne være lidt marginal til fælget.
Användarvisningsbild
av MartinS
Det är väl 235/55 på 19" fälgarna. Alltså 12,9cm däckkant, sen trycks det ju ihop lite nedåt.

Jag tror 19" är en bra kompromiss om man har någon i familjen som gärna smeker trottoarkanter. 20" med 255/45 känns inte helt hundra i det sammanhanget.
av alebak
Har selv Electric silver med Titania 20" (MY14) ... synes kontrasten blir bedre med denne fremfor Avior (Selv det også er en fin felg)

Vid topplocksbyte/renovering så ingår […]

Xc90 T8 My22 vs My23

Jag gått från sensus i vår tidig[…]

Har du ont om gas så kan du få ett vin[…]

Service Subaru XV

Vi körde några mil i helgen, och den fu[…]