Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av MackeDiesel
Hej alla!
Jag är ny här på forumet. Står i begrepp att slå till på en V60, som enligt annonsen är en Black R. Men när jag kollar reg numret på transportstyrelsens hemsida står det att bilen har 304 hk. Black R har väl 329? Hur vet man att det verkligen är en Black R? Bilen har inga som helst emblem på bakluckan.

Tacksam för svar!
/Macke
Användarvisningsbild
av Snowie
Spoiler »

Polestar optimerad har den 329hk, kanske inte är registrerad.
http://www.polestar.se/sv-se/modeller/v ... atic-2012/
av MackeDiesel
Spoiler »
Men kommer den inte med 329hk från fabrik? Borde den inte då vara registrerad med den effekten?
Användarvisningsbild
av Snowie
Spoiler »
Sant, har den all utrustning en black R skall ha? skall mer eller mindre vara helt fullsmetad. premium sound med mera.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
MackeDiesel skrev:Men kommer den inte med 329hk från fabrik? Borde den inte då vara registrerad med den effekten?
Nej Polestar laddas in på verkstan efteråt.
av MackeDiesel
Så då kan den vara beställd utan emblem, och polestartrimmad av verkstad vid leverans?

Och, ja, utrustning i övrigt verkar stämma. Har till och med värmare.
av MackeDiesel
XC90_Executive skrev:Så kan det var.

Men är det en Black R ska den ha 329hk. Däremot är det inte säkert att den är reg. med effekten.
Men det måste väl gå att få ut något papper på att det är en Black R, och inte bara en svart T6:a? ??:-/ Just nu tvekar jag lite på om säljaren ljuger, då det inte sitter några emblem alls på bilen som säger polestar, och jag inte sett några papper på det heller.
av s6025t
Här är en liknande tråd fast det gäller C30 black-r det ska tydligen stå i regbeviset att det är black-r sen ska ju besiktningen vara gjord det ingår ju i priset på en black-r så den ska ju ha 329hk om man kollar upp bilen på transportstyrelsen antingen har de inte gjort reg besiktningen eller så är den inte optimerad alls
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 31&t=76508

Har inte skruvat ut och kontrollerat mer än p[…]

Hade tillfälle att köra två andra […]

Har du lättmetallfälgar med väldigt[…]

Trodde den hade en Geartronic automat låda[…]