Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hei !!!

Jeg har nå fått tilbud på ny XC60 AWD Automat Summum MY14 med følgende utstyr:
(eller skal jeg vente til Volvo kommer med ny VEA motor og automat). ?
Eller skal gå for 5 sylynder kontra 4 sylynder motor ?

Hvordan er automat på MY14 kontra MY13 ? Er det Haldex 5 ?

* Teknikk Pro Sound Premium
* Driver support pakke
* Plus pakke med VOC
* Herregårdsvogn pakke
* Oppvarmet frontrute
* Parkeringsensor foran og bak
* Sub woofer bak
* Fartsavhenige servostyring
* Skinn seter sort og sort tak
* Copper Dawn midtkonsoll
* Twilight Bronze Met.
* Connected Touch med Nav
* Nokian Hakkap. R2 SUV 17" valder felger vinterdekk
* Gummimatter foran og bak
* Lasteromsmatte i plast

Kanskje tar med sports pedaler og skvett lapper foran og bak.

Noen forslag til endringer ? ;)
Min opplevelse av automaten i MY14 (V60 D4 AWD) var meget bra. Har ikke kjørt MY13, men sammenlignet med tidligere modeller jeg har kjørt (MY11 og 12) er sluringen nesten borte. Fremdeles opplever jeg den ikke som like bra som Audi s-tronic og 8 trinns tiptronic, men jeg kunne absolutt levd med den.

Vi var selv veldig nær ved å bestille en V60 D4 AWD i går (se spesifikasjon under tråden "Dekkdimensjoner MY14," , men nå ser det ut til at vi venter til etter jul. Kan være greit å vente til de nye motorene er klar, og med tanke på at vi tidligst kunne få levering i slutten av september, så kan vi bruke litt mer tid på å betemme spesifikasjon og heller få ny bil i mars/april.

Din spesifikasjon ser bra ut, men jeg personlig ville tatt med panorama soltak. Hvilke felger tenker du å bestille til sommerdekk?
Bilia har halv pris på soltak på XC60 nå, men vet ikke om jeg trenger det ;)

Har tenkt å velge Zephyrus 18" felger på sommerdekkene. :)
Det er vel ingen som "trenger" soltak, men etter å ha kjørt biler som har panorama soltak er i alle fall ikke jeg i tvil om at det skal være på neste bil dersom det er mulig å bestille :D
Ja ryggekamera er en del av teknikk premium sound pro pakken med digital kombi instrument som er i V40.
Er med tonede ruter 5 stk, el.bakluke, lam./vannavst.sideruter +++

Jeg pruter veldig hardt ! ;)
Hei,

Det siste jeg hørte var at de nye VEA motorene kun kommer til FWD biler og ikke til AWD i uke 46.
Så det kan være fornuftig å undersøke dette nærmere hvis du vurdere å vente.
Min informasjon kommer fra Bilia som nettopp hadde fått informasjon fra Volvo om dette.

Har selv soltak på bilen, men kjørte en uten her om dagen. og jeg syns det var stor forskjell. Min neste bil skal absolutt ha panoramasoltak!

Når det gjelder vinterdekk, så syns jeg 18" kler bilen godt. Jeg kjøpte mine hos en Volvoforhandler i Sverige og sparte godt med penger....
Noe å vurdere? Syns også det er greit å få "ferske" dekk når sesongen begynner, så derfor valgte jeg ikke å ta dette med når jeg fikk bilen levert i mai.
Hei !

Jeg for bilen i september :)

Tok ikke med soltak, har aldri hatt det og ser ingen grunn til å ha det. Tok heller med masse utstyr :)

For ferske Nokian Hakkapeliitta R2 SUV piggfrie dekk på 17" Segin felger. Det går bra om vinteren :)
og Zephyrus 18" på sommerdekkene.

Har inte skruvat ut och kontrollerat mer än p[…]

Hade tillfälle att köra två andra […]

Har du lättmetallfälgar med väldigt[…]

Trodde den hade en Geartronic automat låda[…]