Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Petzzon
Någon som har information om eller kan mäta vart emblemen på bagageluckan skall placeras. Min bil saknade T6 samt AWD, gäller en 2011 med det större typsnittet.
Användarvisningsbild
av MartinS
Jag kan ta fram tumstocken och kameran ikväll, jag har det lite större märket. Återkommer

/Martin
av Petzzon
MartinS skrev:Jag kan ta fram tumstocken och kameran ikväll, jag har det lite större märket. Återkommer

/Martin
Lysande Martin

Tack på förhand!
Användarvisningsbild
av Guru
Bild
Användarvisningsbild
av MartinS
Guru skrev:Bild
Det där ser ut som det lilla gamla T6 emblemet men du kan ju använda den mallen för att få ut var AWD skall vara så kan jag mäta in hur T6 sitter i förhållande till AWD.

/Martin
Användarvisningsbild
av Guru
Tyckte också det men det är vad som finns att tillgå för verkstäder. Betyder dock inte att det är rätt...
av Petzzon
Ja så ser det onekligen ut!

Så kolla gärna måtten Martin, är ju intressant och se om det stämmer. Mät gärna måttet mellan överkant "AWD" till överkant T6 borde ju bara vara detta som inte stämmer.
Användarvisningsbild
av MartinS
Allt stämmer förutom måttet mellan AWD och T6. Det är 43mm från toppen på AWD till högst upp på T6 (där det är klistrat).

/Martin

PS. Frugan skakade på huvudet mer än vanligt när jag stod där med måttstocken...
av Petzzon
MartinS skrev:Allt stämmer förutom måttet mellan AWD och T6. Det är 43mm från toppen på AWD till högst upp på T6 (där det är klistrat).

/Martin

PS. Frugan skakade på huvudet mer än vanligt när jag stod där med måttstocken...
Inte alltid lätt för alla att förstå det här med bilintresse.....

Tusen tack för hjälpen

Mvh Peter
Användarvisningsbild
av MartinS
Ingen orsak, lycka till! Det lär inte vara det lättaste att få till AWD i rätt höjd till att börja med, jag misstänker dock att det står på samma höjd som XC60 om det kan vara till hjälp när man måttar ut det.

/Martin

Har inte skruvat ut och kontrollerat mer än p[…]

Hade tillfälle att köra två andra […]

Har du lättmetallfälgar med väldigt[…]

Trodde den hade en Geartronic automat låda[…]