Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av vadfinns
Hej

Nu begav det sig som så att jag fick möjligheten att köpa en xc60 D3 FWD -14 med Momentum och teknikpaket.
Pris 299´

Känns det som en bra affär eller är bilen skit så jag ska gå på något annat? Behöver bestämma mig rätt snabbt.
av vadfinns
Ja det är jag medveten om. Mig personligen spelar det inte så stor roll då jag endast haft bilar som driver
på ett hjulpar, fram eller bak.
Du tänker på att det kan vara svårsålt i nästa led?
I övrigt, är bilen i sig något att ha? Har inte kunnat provköra och hur känns priset?
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Många kommer nog här på forumet att tycka det ska va fyrhjulsdrivet på denna suv men samtidigt priset åker rakt upp i höjden oxå. Är det precis den utrustningen eller är det något mer som metallic osv..? Jag tycker helt klart det är ett bra pris ca 12 procent rabbat ur prislistan från bygg din bil. :) Svårsåld skulle jag inte tro den blir, jag tror den kommer vara värd mer och mera lättsåld än motsvarande V70 på begagnatmarkaden sedan :)
av KarlE
vadfinns skrev:Ja det är jag medveten om. Mig personligen spelar det inte så stor roll då jag endast haft bilar som driver
på ett hjulpar, fram eller bak.
Du tänker på att det kan vara svårsålt i nästa led?
I övrigt, är bilen i sig något att ha? Har inte kunnat provköra och hur känns priset?
Svårsåld tror jag inte att den kommer att bli. För övrigt köper du bilen till dig. Passar den dina behov skall du slå till.
av vadfinns
simonhalmstad skrev:Många kommer nog här på forumet att tycka det ska va fyrhjulsdrivet på denna suv men samtidigt priset åker rakt upp i höjden oxå. Är det precis den utrustningen eller är det något mer som metallic osv..? Jag tycker helt klart det är ett bra pris ca 12 procent rabbat ur prislistan från bygg din bil. :) Svårsåld skulle jag inte tro den blir, jag tror den kommer vara värd mer och mera lättsåld än motsvarande V70 på begagnatmarkaden sedan :)

Ja det skiljer ju en hel del på fyrhjulsdriften och den här varianten. Det är, vad jag vet, bara den här utrustningen.
Jag köper inte bilen för att sälja den men det är ju alltid bra att kunna få tillbaka lite efter något år. Känns lockande hur som helst..
av llesrof
Johan023 skrev:Tänk noga igenom...endast framhjulsdriven
Som att gå med en gurka i brallan :D
av RCE
Sedan är det som så att om du vill ha AWD måste du välja en D4...

Har inte skruvat ut och kontrollerat mer än p[…]

Hade tillfälle att köra två andra […]

Har du lättmetallfälgar med väldigt[…]

Trodde den hade en Geartronic automat låda[…]