Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ehaugsb
Ser at V60 MY14 blir levert med 235/40 både på 18" og 19" felger. Dette høres litt rart ut med tanke på nøyaktigheten til speedometeret. Er det noen som vet om det er mulig å legge inn dekkdimensjon i bilens systemer, eller må man velge å enten ha avvik på speedometeret når man kjører med vinterdekk eller å kjøpe 235/45-18 (dersom man har 235/40-19 på sommer)? Både 235/45-18 og 235/40-19 er vanskelige/dyre dimensjoner å få kjøpt.

Skal prøve en V60 D4 AWD MY14 i helgen. Sliter med å bestemme oss for om det eventuelt blir R-Design (Rebel Blue)med 19" Ixion eller Summum (rød)med Ironstone styling og 19" Bor darkgray.
av KarlE
ehaugsb skrev:Ser at V60 MY14 blir levert med 235/40 både på 18" og 19" felger. Dette høres litt rart ut med tanke på nøyaktigheten til speedometeret. Er det noen som vet om det er mulig å legge inn dekkdimensjon i bilens systemer, eller må man velge å enten ha avvik på speedometeret når man kjører med vinterdekk eller å kjøpe 235/45-18 (dersom man har 235/40-19 på sommer)? Både 235/45-18 og 235/40-19 er vanskelige/dyre dimensjoner å få kjøpt.

Skal prøve en V60 D4 AWD MY14 i helgen. Sliter med å bestemme oss for om det eventuelt blir R-Design (Rebel Blue)med 19" Ixion eller Summum (rød)med Ironstone styling og 19" Bor darkgray.
Bor är en fantastisk fälg. Du får berätta vilket chassi och fälgar provbilen hade.
av ehaugsb
Etter ca 20 mil hittil i demobilen, må jeg si at jeg er imponert over kjøreegenskapene til V60. Demobilen er en hvit D4 AWD med 235/40-18 på Titana felger. Glemte å spørre hvilket chassi det er på bilen, men jeg tror det må være komfort siden bilen oppfører seg meget bra selv på dårlig vei. Den sporer selvsagt litt, men ikke mer enn vår XC70 som også går på 235 dekk.

Med tanke på hvor bra denne er å kjøre, så er jeg litt skeptisk til å eventuelt kjøpe R-Design. Slik jeg forstår det så må det velges sportchassi dersom man går opp til 19" på Summum. Hvor stor er forskjellen på disse chassiene, og er det forskjel på sportchassi og R-Design chassi?

Motoren føles vesentlig sprekere enn vår XC70 D5 (185 hp), og Geartronic kassen girer meget bra nå. Eneste minus med den er at den av og til er i overkant ivrig på å legge inn 6. gir. Plassen innvendig er selvsagt mindre enn i vår XC70, men det tror jeg skal gå bra. Meget mulig det blir handel :D
av KarlE
Gott att höra! =) Volvo har verkligen fått till det med S60/V60!
av ehaugsb
Når jeg leverte tilbake demobilen i dag fikk jeg bekreftet at det var touringchassi på den. Har også fått bekreftet at det ikke er mulig å bestille 19" fra fabrikk uten å velge sportchassi. Med tanke på den dårlige veistandarden som er her på vestsiden av Norge, er både R-Design og sportsunderstell utelukket. Dersom det blir handel blir bilen omtrent slik:

V60 D4 AWD Summum
Vit, Rød eller Rebel Blue (ser at man i Tyskland kan bestille Rebel Blue også på Summum. Da må det gå også fra Norge, selv om det ikke kommer opp i konfiguratoren)
Sport skinn Beechwood med sort innertak
18" Sleipner Black Crome eller Fortuna Black Stone
Takluke
Stylingpakke Ironstone
Mørke ruter
Svarte speil
Teknikkpakke Pro high performance
Plusspakke VOC
Driver Support
Girhendler på rattet
Navigasjon
av perhall
Låter som en jättebra spec - grattis!

Girhandler på ratten - är det inte lite "überfordert" på en bil med 163 hk? De kommer nog inte att användas så ofta..
PH
av ehaugsb
Har vert hos forhandler nå. Det er ikke mulig å bestille Rebel Blue på Summum fra Norge. Da ender det nok opp med Solid Red, Beechwood sport og Fortuna Black Stone.

Girhendlene blir nok ikke brukt veldig ofte nei, trolig mest når bilen er ny, og så for å få motorbrems. Men jeg synest bilen går bra med 163 hk... Betydelig bedre enn vår D5 med 185 i alle fall. Skulle selvfølgelig gjerne bestilt en D5 eller D6, men føler ikke at det er fornuftig å betale NOK 100.000,- for å få en D5 eller D6. Regner med at polestar eller bsr kommer med trim til D4 MY14 etter hvert :D

Har inte skruvat ut och kontrollerat mer än p[…]

Hade tillfälle att köra två andra […]

Har du lättmetallfälgar med väldigt[…]

Trodde den hade en Geartronic automat låda[…]