Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av RCE
Hej, vad är er erfarenhet av "Leveransköplats" ....jag hade för en vecka sedan något på ca 8.700 ...idag har jag 10.024, men lev datumet är oförändrat...

Hur kan man förlora 1.300 positioner i kön? eller detta är bara ett något otillförlitligt fjant som man kan bortse ifrån?
Användarvisningsbild
av Racetwin2
Har hänt samma för mig. För någon vecka sedan 2300. Dagen efter 3500.
av Nibbe
Kanske detta gäller även er modeller?

http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 15#p760089
Användarvisningsbild
av joel80
Läste någonstans (försökte hitta var men det kanske inte var på nätet utan i nån volvo-blaska) att köerna speglar flera fabriker vilket gör att man kan åka lite upp och ner, även om du ligger på en "fast" plats i din fabrik.
Förstod inte riktigt hur han menade men han sa att de kollar på hur man skulle kunna separera de här köerna och ge tydligare besked till de som väntar.

Edit:
Ja men titta.. det kanske är här jag läst det! :)
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 15#p760089
Användarvisningsbild
av Racetwin2
ja och det står tom på "minvolvo" att den kan åka fram och tillbaka. jag har inte lagt mycket vikt vid det utan hårdbevakar i stället att inte veckan ändrar sig :)
av RCE
Som jag misstänkte...tack för alla svar!
Användarvisningsbild
av MisterMister
Det är inte en R-design du har beställt eller? De börjar visst inte tillverkas förrän framåt augusti enligt handlaren. Jag låg för någon vecka sedan på plats 8200, nu har jag tappat till 10200 igen. Antar att alla som beställer Momentum eller Summum "smiter" före mig i kön :-(O) :-O) :evil:
av RCE
Nej ingen R-design utan en XC60 D4 AWD Business Edition med lite tillvals paket som klimat VOC och Driver support, etc.
Användarvisningsbild
av MisterMister
Mailade de som sköter MinVolvo och frågade hur det egentligen ska tolkas att min handlare ska få bilen levererad den 18/8, medan MinVolvo säger att den ska tillverkas V35 (alltså tidigast den 26/8) och levereras V38. Fick svaret att de uppgifter handlaren har i sitt system är klart mest tillförlitliga. Då kan man med andra ord sluta kolla köplatsen på MinVolvo eftersom den sidan ändå är helt värdelös. :???:
av JensAxel
Igår hade jag leveransköplats 3800. I förrgår ringde min säljare och sa att bilen har kommit till dom och att den bara skall servas och poleras innan jag kan hämta den. Köplatsen har hela tiden åkt jojo upp och ner och verkar rätt ungefärlig.
Byte huvudbromscylinder

Ta lös elmotorerna för p-bromsen och se […]

Jag har inte sett några specifika kommentare[…]

Stötdämpare bak

Det finns en nackdel med att "konvrtera bort […]

Byta servo XC60

Har en 2011 XC60. Alla varningslampor för bro[…]