Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Bra gjort av Volvo som släpper denna, kul att dom kombinerat en stark motor med gasdrift. Denna bil med 40% reducerat förmånsvärde tror jag kommer sälja bra till tjänstebilsåkare, bara den inte kommer med upphöjt lastgolv! :)
Användarvisningsbild
av Funk
simonhalmstad skrev:Bra gjort av Volvo som släpper denna, kul att dom kombinerat en stark motor med gasdrift. Denna bil med 40% reducerat förmånsvärde tror jag kommer sälja bra till tjänstebilsåkare, bara den inte kommer med upphöjt lastgolv! :)
Den har högre lastgolv, tror det var 6 cm högre..

/Thomas
Användarvisningsbild
av Racetwin2
Ja på v60 med mindre bagage så vill man sannolikt hellre offra lite av de 70 litrarna bensintank.

Problemet är nog snarare hur bilen är konstruerad.
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Ingen som har kört en eller har en v60 bi-fuel och vill berätta hur den är?
Användarvisningsbild
av Funk
simonhalmstad skrev:Ingen som har kört en eller har en v60 bi-fuel och vill berätta hur den är?
Jag kör en då och då, lite trist att beskriva den på grund av att den är precis som V70 bifuel i motorkaraktär, så har man testa en sådan så vet man...
Sedan är det ju en V60, och även där är det precis som mot vanliga V70, en moderna mer "sportig" chassiekaraktär. Däremot känns golvet inte lika mycket högre som på V70, men det kan vara en felsyn från min sida..

/Thomas
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Jaha då kan vi konstatera att V60 Bi-fuel var en total flopp! Runt ca 70 bilar sålda 2014! Men de alternativa bränslerna tappar rejält. Nu verkar det va Diesel + Bensin som gäller på marknaden igen...
V60 D4 MY15 - till verkstad

Rycker du säkringen så raderas ev,felco[…]

B230F går fett

Nej asså jag vet inte undrade bara om jag ka[…]

Fel efter byte VVT

Hej! Har du återfjädrande drev? Tä[…]

Ta bort motorn från oket och kolla om dina s[…]