Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av dst02
Någon som vet vad abbonemang till VOC kostar efter att garantin/medföljande gratistid tagit slut?
Frågan har säkert ställts flera gånger innan men orkar inte googla eller leta genom alla trådar här.
av danli
Kanske är olika pris beroende på modell etc.
Men går in i VOC Appen i mobilen om du har den. Mitt Konto->Hantera abbonemang.

Jag får upp:
1 år: 1375kr (motsvarar 115kr/mån)
2 år: 2538kr (motsvarar 106kr/mån)

Tycker det är lite dyrt och rabtten på 2 år är blygsam.
Jag kommer aldrig någonsin vilja ha en bil utan VOC eller liknande system igen. Om jag gör av med 1500-2000kr i månaden på bränsle och 3000kr/månaden på leasing/avbetalning är det en minimal summa för att ha VOC. Den tidsbesparing vad gäller körjournalen jag sparar in är bara den värd mkt mer än den hundring i månaden det skulle bli efter de tre första åren som ingår.

Enkelheten och tryggheten är också värt en del tycker jag.. inte bara en gång jag faktiskt missat att låsa bilen och fått ett meddelande i appen efter 30 minuter som påmint mig.

Klart jag skulle vilja se det billigare, men nån dryg hundring är det ändå värt enligt mig. :)
För de som behöver körjournal så är VOC klart prisvärt. Den enda nyttan jag skulle haft med VOC var att kunna starta dieselvärmaren på distans under vinterhalvåret.

Jag valde därför att ha vanlig fjärrstart -- vilket är ännu enklare på nuvarande modeller där du kan få det i själva nyckeln.
Fjärrstart är också trevligt men enligt mig långt ifrån den lyx som VOC erbjuder. :)
Att ligga i sängen kvällen innan man ska iväg och komma på att man inte ställt tiduret till värmaren skulle kunna vara jobbigt.. nu kan jag ta mobilen och direkt ställa in tiden jag ska iväg, sen inte behöva bry mig om att komma ihåg att starta den en kvart/halvtimme innan jag ska iväg.

Har inte skruvat ut och kontrollerat mer än p[…]

Hade tillfälle att köra två andra […]

Har du lättmetallfälgar med väldigt[…]

Trodde den hade en Geartronic automat låda[…]