Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av bjornw
Den stod inklämt till och var inte leveransklar så det var svårt att bilda sig en bra uppfattning om utsidan, speciellt bakdelen som bara var 50cm från en vägg, men måste säga att det var lite av en besvikelse. Fronten såg ganska lam ut, inte så tuff som bilderna gav sken av, baken verkar lovande och små detaljer som backspeglar och kromlisten på sidan är klara förbättringar. Bilen var Savillegrå, möjligt att fronten gör sig bättre med en ljusare lack.

Inredningen är bättre än tidigare, b-stolparna gnekar och rister inte alls på samma sätt som i de äldre, dörrarna lite stadigare och mittkonsolen är robustare och med snyggt lyse. Instrumenteringen känd men ger ett höjt intryck. Tyvärr sänker mittkonsollen intrycket lite, den tycks oförändrad och den svarta plasten runt skärmen är fortfarande lika rapplig. Luftutblåsen är lite tajtare i känslan och har en liten list runt. Bilen hade inte rattpaddlar men växelspaken är mindre plastig än i V40. Den hade däremot svart tak och svart textilklädsel och huga vad mörkt det blev, nästan som en Audi, inget för min smak. Möjligen med ljusare inslag i klädseln, typ sportläder blond/mörkgrå.
EDIT: Tror det fortfarande var gammeldags glödlampsbelysning i taket och vid fötterna fram, den hade inte V40s LED interiörbelysning och tror inte det går att välja till.

Sammantaget, av det jag sett nu, tycker jag det är tveksamt om det är värt att byta upp om man sitter på en väl fungerade MY11B (med sensus) eller nyare, inte nog mycket nytt. Nu har jag inte provkört än och det sägs att den ska vara lite tystare och mindre stötig vilket kan göra det motiverat, men det återstår att se.
av perhall
Håller med dig, facelift är allmänt lite överskattat tycker jag. Det är ju max 5% av den arsenal förbättringar som kommer efter ett riktigt modellskifte, ändå är folk galna i att ha en facelift:)/PH
Användarvisningsbild
av MartinS
Jag körde bakom/bredvid/framför en på E20 igår och man får inte gåshud direkt. Bakifrån är det i princip bara de nya utblåsen och kromlisten som skiljer. Frugan skuile inte se någon skillnad...

Från sidan är det ju minst skillnad förutom en tamare men lackad nedre list..

Framifrån ser den riktigt blek ut, den breda grillen med liggande ribbor är bara så Japan/Kina. Helt intetsägande och trist. Ett riktigt nerköp tycker jag, och R-Design ser ju än värre ut.

Det mest fantastiska med hela faceliften är att volvo nu har lackad kåpa för dragkroken så man slipper lämna in den separat.. Wow :)

/Martin
av perhall
Undra när det kommer elkrok som t ex Audi och BMW har - mycket snyggt och praktiskt (och glassigt)./PH
av perhall
Största förändringarna i Volvos historia, står det i annonserna... jag kan komma på många andra ÄT som varit mer slagkraftiga.../PH
Användarvisningsbild
av laser2
perhall skrev:Största förändringarna i Volvos historia, står det i annonserna... jag kan komma på många andra ÄT som varit mer slagkraftiga.../PH
Det kanske skall tolkas som att det är de största förändringarna med avseende på antal modeller som uppdateras samtidigt? De har väl inte uppdaterat så många modeller så mycket på någon gång tidigare?
Fast Volvo själva vill nog även att det tolkas som att det är de största förändringarna någonsin på enskilda modeller, om ni fattar vad jag menar?
av perhall
Jag kanändå på goda grunder påstå att MY91 var ett "större" ÄT än MY14... 940... 960 med delad bakaxel och ny sexa... uppdatering av 740... etc./PH
av perhall
Eller MY81
nya panel, nya stötf, uppgraderade motorer (B28E fick 155 istf 141 hk), 340 med svensk 2-litersmotor (DLS/GLS), 244 turbo som stor nyhet...
PH
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Hej! Jag har sökt på nätet i timm[…]

Ok, då antar jag att det bara är att pl[…]

Lossa dörrhandtag volvo v70 2013

Ingen som kan ge en hint? Har googlat, kollat, l&a[…]

V70 2.0F gnisslande ljud