Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej alla!

Jag har precis köpt en -11 Volvo V60 D3 Momentum och ska nu byta upp mig lite på fälgsidan. Jag har Volvo fälgar nu som är 235x45 R17. Det spelar ju i sig ingen roll så jag går rakt på sak och hoppas att ngn med en V60 kan svara på mina frågor.

Jag vill antingen ha 19" eller 20".

19" har dessa dimensioner:
Fälg: 19" x 8" ET 50
Däck: 235 / 35

20" har dessa dimensioner:
Fälg: 20" x 8,5" ET 50
Däck: 235 / 30

Kommer någon av dessa gå emot innerskärm vid fullt rattomslag, kommer 20" göra det men inte 19"? Kommer det gå åt helvete med båda dimensionerna om jag sänker bilen 30-35?
Jag har kollat omkrets på nästa fråga så det är inget problem men kommer jag kunna ta 245 istället utan att det går emot (kommer från BMW med 295 bak så vill ju ha lite bredd :-)-) )?

Är det ngn där ute som kan hjälpa mig med detta, har ni kanske 20" på er V60, eller 19", vad är era erfarenheter. Behöver jag en bricka emellan för att det är ET 50 etc etc.

Jag är väldigt tacksam om jag får svar, tänkte jag skulle beställa imorgon ;)
Tja!

Jag kör med 8x19 ET45 just nu med ett par 235/35 19. Det fungerar bra men jag skulle garanterat tro att 20" kommer ta i antingen skärmkant eller insida.
ET50 låter lite högt för övrigt, har du möjlighet så kanske en 5mm-spacer mellan kan hjälpa dig komma ut en liten bit i alla fall till ET45 vilket är lite mer optimalt.
Glöm inte längre bult bara! :)

Vad blir det för fälgar?
Ok tackar som tusan för svar :-)-)

Ja jag antog nästan att 20" skulle bli lite väl. Jag har blivit en sucker för Ixion på R-designen, men har tyvärr inte dom pengarna så ett par Ocean Storm blir det (Ixion replica), då har man lite mer spelrum att byta om man tröttnar efter ett tag :)
Vrtra skrev:Ok tackar som tusan för svar :-)-)

Ja jag antog nästan att 20" skulle bli lite väl. Jag har blivit en sucker för Ixion på R-designen, men har tyvärr inte dom pengarna så ett par Ocean Storm blir det (Ixion replica), då har man lite mer spelrum att byta om man tröttnar efter ett tag :)
Gott! Jo, dom är riktigt snygga!
Testa att köra dem utan spacer först så märker du ganska snabbt om det behövs :)

Har inte skruvat ut och kontrollerat mer än p[…]

Hade tillfälle att köra två andra […]

Har du lättmetallfälgar med väldigt[…]

Trodde den hade en Geartronic automat låda[…]