Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Någon som har hört något om nya kartor än, tittar man på volvo/navtecq sida angående olika modeller så finns inga 2012/2013 modeller med men på V60 2011 så står det "Kartuppdatering för Volvo V60 Modell år 2010 och 2011 kommer att finnas tillgänglig hos din bilhandlare under Maj 2013."

Jag kollade för ca 2-3 veckor sedan och då stod det "Ifall du vill ha din uppdatering innan maj så fyll i formuläret här så har du din nya uppdatering innan maj" jag är redan registrerad angående volvo mapcare så jag tänkte att de skickar väll ut de nya kartorna snart, mej jag har ej fått några?

http://www.navigation.com/is-bin/INTERS ... uItem=Home

Går man igenom alla modeller på deras sida så finns det inga 2012/2013 modellår med alls varken på V60/V70/Xc60, någon som vet varför?

Jag har en V60 MY12 men mina kartor har version V 30.11.03. När jag köpte bilen så låg det ett dvd uppdatering i bilen som har Vcc Part No. 31358423 AA 1220. Jag tror inte ägarn innan mej har uppdaterat så jag tänkte att jag väntar tills 2013 års uppdatering kommer så slipper jag uppdatera i ca 3-5 tim och sedan så kommer det en uppdatering inom en månad.
En gång om året ska det vara, i alla fall när det gäller de två uppdateringar som ingår i nybilsköpet. Annars kan man väl köpa en uppdatering när man vill, antar jag. Även om de fortfarande kommer en gång om året.
Förra årets uppdatering tog lång tid, för de hade något problem med själva tillverkningen av DVD-erna. Kom på hösten nån gång.
apersson850 skrev:Man kan dock uppdatera även om man kör kortare sträckor. Uppdateringen avbryts när man stannar, men fortsätter från där den var när man kör nästa gång.
Fungerer navigeringen da, under installasjonen av nytt kart?
Inte hela tiden. Förra gången fick jag en packe med fyra skivor. Navigationen låg nere under installationen av två av dem, men fungerade när de andra två installerades. Det var de två första som blockerade navigationen. Under den tiden körde jag dock bara resor i närområdet, där jag hittar utan GPS, så det gjorde inte mig något. Hade jag vetat att jag skulle på långresa på okänd mark hade jag inte installerat just då.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Finns ingen vettig anledning att tanka E5 / 98 f&o[…]

Instabil styrning (XC70 -16)

Som allerede nevnt: Främre länkarms buss[…]

D4 VEA dricker olja

Nu är allt klart för att lyfta i motorn […]

Mätte upp tempgivarna, bilen stått ute […]